Hemma igen!

Nu har vi landat!!! Det kändes skönt att vara hemma i jordbävningsdrabbade Sverige. Känner mej helt utvilad och full av ny energi, det är så härligt. Vi har haft en underbar semester i Thailand i 2 veckor. Första gången vi va där och första gången vi hade solsemester på vintern. Kändes jätte konstigt att sola och bada i December och sen hittade vi tomtar och julgranar på restaurangerna, väldigt konstig känsla.

Flygningen som jag var skräckslagen för tog 11 timmar, gick precis som jag planerat. Bonusen var att jämte mej satt en pilot som skulle på semester med sin familj, han hörde när flygvärdinnan satt och pratade med mej, han gjorde då misstaget att erkänna att han var pilot och sa att jag fick fråga honom om vad jag ville, när jag ville. Kalle sa att när vi var framme hängde hans öron som råa fläskkotletter. Han blev lite orolig, när jag frågade om han skulle med samma plan hem, de skulle han, hm.

Väl framme i alla fall, hade vi 28 mil i taxi till Phuket, fick tag i taximanager, som visade in oss i en pick-up, två höga thailändare som körde som idioter. Rätt som det var, kör de av motorvägen rätt in i skogen, pekade på varandra och säger "my brother", Kalle blev lite stirrig och frågade vart vi skulle, hamnade i ett skjul som var deras hem, där stannar vi och en av killarna sliter fram ett gevär som hade legat bakom mej, då blev vi rädda, men det visade sig att de skulle lämna av det i skjulet. Sen for vi vidare, fort som f...n gick det. De hittade inte och ögonen snurrade, Kalle fick visa vägen...När vi kom till Phuket town, sa Kalle "Stanna här!!" Vi blev stående vid vägkanten, och försökte vinka in en taxi bil, kom ingen, till slut stannade en privat bil och plockade upp oss, ett trevligt par, som körde oss hela vägen till hotellet. Supertrevliga. 

Förutom alla skräddare och säljare, är det ett otroligt vänligt land och människorna är så hjälpsamma. Tack till Mariette som har tagit hand om oss, och visat oss runt, tog med oss till sina "egna" matställen, fick fira lucia med henne och hennes kompis gäng, med glögg och pepparkakor, mitt i sommaren?! 

Så här mysigt hade vi det varenda kväll.

Mariett, jag och Kalle!

Nä, nu är det dax att förbereda julen, Sååååå mysigt!

Kram
Git  


Kommentarer
Postat av: Farmskan

Hej gumman... skönt att ha dig på svensk mark igen (om än den varit lite skakig). Vi har saknat dig på jobbet men gänget har klarat ringveckan galant. En stor kram väntar imorgon till julefrukosten... //Åsa

2008-12-21 @ 19:51:37
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0