Kladdkaka




Sicken helg! Fredagen slutade jag lite tidigare då jag lovat att sonen och hans kompisar att vara chaufför på sydsvenska rallyt. In på datorn och letade upp en suddig karta. Hittade bara en sträcka som jag kände igen, Eneryda, dit hittar jag. Och nu har det inte regnat på jätte länge, vilket i sin tur innebär att det var "fuktansvät" dammigt. Vi såg ut som gråa möss allihopa. Blev självklart nödig, och vi stod på ett kalhygge. Andra sidan vägen var det granplantering, gick dit och letade mej försiktigt djupare in i bland träden, för att inte bli ännu mer dammig av träden, smidig som ett katt, hittade ett perfekt ställe att slå sig ner på, vad händer då? Jo, det frustade bakom mej, det lät som en älg, tvärvände och sprang tillbaka allt var jag orkade, struntade fullkomligt i damm och kvistar. Otäckt! Vet inte vad det var. Men jag höll mej tills vi kom hem. Skickligt!

Lördagen firade vi sonens 19-års dag, släkt o vänner var här, jag lagade mat hela dagen och var med och njöt av allas sällskap på kvällen, åh vad mysigt när alla är samlade! Mamma var med ända till 21.30, sen var hon trött och ville åka hem. Resten stannade länge, kom i säng 02.30 somnade direkt. Söndagen var det inte många knop, körde en sväng till Växjö för att köpa lite kläder med sonen, det gick snabbt. Väl hemma på söndagen, låg jag sen i soffan och åt rester från lördagen. Mattias o Emelie kom och vi fikade och kramades som sig bör på mors dag! Fick jättefina blommor av sönerna. Tack godingar! Tillbaka till soffan och ipren och annat smått o gott! 

Jobbade hemma på måndagen, med värmedyna och laptop på magen, gick det som en dans. Fick massor gjort, kanske ska man göra detta lite oftare?! Eller kanske en gång i månaden, när jag ändå mår som sämst en dag. 

På kvällen blev jag rastlös och sugen på något sött. Jag bakar en kladdkaka, det har jag hört ska vara så lätt, jo kyss mej, Kristoffer sa att den är lite torr. En kladdkaka ska vara kladdig på insidan, min var smulig rakt igenom! Hur fasen kan det ha gått till? Att det ska vara så omöjligt att svänga ihop något sådant som barn på dagis gör hur lätt som helst. Tur att det finns färdiga kakor och andra bakelser att köpa, som är helt ok!

kram 

Git   

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0