Lata dagar i solen!

Vaknade i morse när jag hörde Pillan tassa ute på altanen, tittade på klockan hon var runt 8.30! Hur orkar hon stiga upp så tidigt? Vi hade en kanon kväll igår, grillade och åt gott och drack lite vin och annat. Sen in i sonens discorum och satte på den utrustningen, sjöng så himla bra i micken, duett mellan gäst och son, till Emil Sifridssons låtar. Åh va fint ni sjunger kompisar! När klockan närmade sig 03.45 orkade vi inte längre, då sa vi gomorron och gick och lade oss. Tog in tidningen först och läste innan jag somnade. 

Dagen idag har jag tagit mej ner till sjön för att bada, här hemma är alldeles för varmt, då kommer de där gul/svarta flygfäna och kryper in i håret och fastnar! Bara att packa ihop och köra hem igen, jag är så trött på dom! Byggde en getingfälla av en pet-flaska, den fungerar alldeles utmärkt. 

Här följer ett bra och billigt råd:

Ta en 1,5 liters PET-flaska och kapa den på mitten.

Häll i sockervatten på botten av den nedersta delen och sätt på den översta delen med toppen ner så att den bildar en tratt (utan kork). Tejpa fast dem så att de sitter ihop.
Nu har du en perfekt geting/flugfälla som fungerar så att de inte kan ta sig ut igen. Ställ den i närheten av där du sitter, i uterummet eller andra ställen där du vill slippa getingar.


Godnatt
Git 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0