Dr. Åsa

Slog på tv: och tittar på ett intressant program om det här med hur gammal man egentligen är, just nu är det många som fyller 23 år på jobbet.

Läkaren och programledaren Åsa Vilbäck träffar nattarbetande Erik, 33 år, som gärna unnar sig lite extra mat och sömn. Dessutom har han lagt träningen på hyllan. Kaari, 73 år, som åkt Vasaloppet 14 gånger och som älskar idrott och motion. Genom att utsätta Erik och Kaari för ett hårt och tufft test,  visar dom hur deras livsstil påverkar deras åldrande.
Eriks resultat, han är 9 år äldre i sina resultat än sina 33 år. Karin kan ta bort 6 år av sina 73 år = 67 år gammal enligt testerna.

Ja vad säger då detta? Undrar hur gammal jag är? Hjälp, börja träna nuuuuu.

Lite kul citat också som jag hittade:
"Den döde kom cyklande från vänster." - hjälp, vilken tur att man inte var där
"Jag körde på en lyktstolpe som jag inte blivit varse om, eftersom den skymdes av några människor" - vilka dumma människor
"Jag kastades ur bilen när den lämnade vägen. Jag blev senare funnen i ett dike av några fritt strövande kor" - vilken tur då, att de kunde ringa 112 och tala om vad de hittat. Skitbra!




Allt för idag

Git - jag har inte ko skräck i alla fall även om jag har många andra fobier. 


Kommentarer
Postat av: Farmskan

Doktor Åsa... hmmm det klingar rätt bra

2008-10-22 @ 20:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0