Helgen!

Tillbaka med ny energi. Det har varit en super kul avslappnande och mysig helg. Åkte tidigt i lördags morse till Varberg spa. Kom fram till ett mysigt hotell Gästis, i ett charmigt Varberg. Jag kör, är åkrädd så det blir bäst så. Kanon väg 120 km jätte lång väg. Missade sen 70-skylten, maken sitter bredvid och säger, du vet du om att det är fängelse om man kör 50 km för fort... Jisses, jag så inte skyltarna!!

Dessutom är han "lite" hopplös (å ha jämte ratten), rätt var det är så grymtar han högt, Öh - kolla -sakta ner mm, jag tvärnitar ju varje gång, hur ska jag kunna vet vad det är, jag såg ju inget. Men det kan vara en häst långt ut på åkern, en hund som hoppar och studsar, alltså långt från vägen och ville bara jag skulle titta. 

När vi alla (kompisar från jobbet) var framme och checkat in, gick vi till en uteservering och beställda in lite lätt lunch, vin och öl, sen tog vi något att äta också.

Eftermiddagen blev det massage och bubbelpol, bubbel dricka. Hade naturligtvis glömt vattenflaska, så jag och fru Åhus for in i cykelaffären och köpte var sen cykelflaska, ekonomiska som vi var så köpte vi 2 st för 50 kr, såg sedan i botten att en kostade 25 kr, ja vi blev ju inte lurade, men vi trodde ju vi var smarta.

Massagen var mycket skön, när jag väl fick henne att linda in mitt hår så jag slipper olja i det, Kalle låg en bänken bredvid och undrade om jag inte skulle hålla tyst snart så han kunde njuta av sin massage. Jodå, jag tystnade snart.

Testade kallbad, men nej, det var inget för mig, fick bara ner foten och kände snabbt att det inte skulle vara nyttigt för hjärtat.

Middagsbuffen intog vi runt halv sju, åt alldeles för mycket, men det fick jag ta. Därefter frågade vi efter en karaokebar, vi hamnade på Harrys, fanns ingen karaoke där, men det var helt ok ändå. Vi lämnade ganska tidigt, (Tollarparna gick strax innan oss) på väg ut, spelade dj en riktig gammal goding, så fru Åhus och jag studsade ut på dansgolvet (ca 8 kvm) männen som trodde vi var dem hack i häl gick ut, de kom tillbaka in och letade efter oss, de gjorde oss sällskap en stund. Var tillbaka kl 23 på hotellet och somnade ganska tidigt.

Söndagen

Gick upp redan kl 8 (maken hade inte ont i huvudet, men det var snetak på toa, så han slog i huvudet 2 gånger, då fick han ont i huvudet) och åt frukost, mums. Sen lyckades jag övertala maken att vi skulle köra inom Ullared (Gekås), det gjorde vi, det var första och sista gången han får följa med. Inte för att han var otrevlig verbalt. Men efter 26 år har jag lärt mig hans kroppsspråk, det ansiktet sa allt. Efter 2 timmar, tog plågan slut för honom och vi körde vidare, men 3 par skor fick jag med mig, förutom tvättmedel, sköljmedel och en klocka.

Stannade till hos min syster i Halmstad, de hade precis en tacopaj (LCHF) klar, (o)tur för dem, så där blev det lunch och kaffe. Tack för en go eftermiddg. Var hemma vid 18 tiden, packade upp och slängde oss i varsen soffa.

Måndag

En intervju tidigt i morse, sen rullade dagen på. Kollegan och jag gick igenom mycket i em, missade tom fikat, men det gjorde egentligen inget.

Åkte ner till Maxi och skulle hämta ut ett paket, gav de koden som jag fått på SMS, de sa:
 - det kan inte stämma
- jo, sa jag, det är det jag fått
- vi letar vidare...kan vi få se ditt SMS
- visst!
- okey, detta ska hämtas på Hartmans
- jaha, ja då går jag dit

Hur svårt kan det vara att läsa rätt? Ja, inte konstigt att det blir fel ibland, tur att det inte var värre saker än ett paket på fel ställe, eller rättare sagt, jag på fel ställe.

Dax att kolla in färjan 2, se om det finns någon kändis från jobbet där idag.

Go kväll!

Git


ps. glömde kameran när vi var i Varberg, så jag hoppas vännerna från Åhus och Tollarp skickar över lite till mig?!


Kommentarer
Postat av: Blogg-Pilla

Kolla min blogg, där ligger en del bilder nu:)

Ses i morgon, kram

2009-04-20 @ 20:50:53
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/
Postat av: Farmskan

Gottegrisar... =)

Japp... vi ses på onsdag (imorgon är jag i GBG)

Kram och hej!

2009-04-20 @ 21:22:21
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0