Långfredagen!

Vaknade till ett helt fantastiskt vårväder som mer liknade sommarmorgon. Full av energi cyklade jag till affären och inhandlade diverse mat till kylskåpet som gapade ganska tomt. Därefter gav jag mig på altanen som grott igen rejält efter en lång vinter. Grillen förbereds för kvällen, våra äggletande barn väntas till middag ikväll. När de kom och jag berättade att jag även i år har gjort påskägg och gömt och sa i vanlig ordning "-påskharen har varit här i år igen", så utbrister dom, - men mamma, sluta nu vi är för gamla, åhhh vad tramsigt....., sen sprang de ner från trappan och började leta runt, med mycket skratt och glada tillrop, blev de alla 5 år igen. 

 

Därefter tände maken grillen på vår nyputsade balkong, mmm luktar mumma.



Mattias hade med sig kött som han lagt i marinad ett dygn tidigare. Mycket gott, han hade i alla förberett till minst 10 personer, vi var hälften...men vi åt så mycket vi orkade, sen blev det tv soffan och så ska det låta. Stoffan vann som vanligt, hur vi än räknar poängen så gör han om poängsystemet, denna gången fick han dubbla poäng för varje gång Molly svarade rätt, egna regler. Jag förstod aldrig dom, men det är ok.

Hej svejs

Git

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0