Ny grill!

Dagen har mest bestått av en massa möten idag. Får lite dåligt samvete av att inte vara på plats....Jag missade  kanelbullen som Anki bjöd på idag, det var tur, kanelbulle är ju så gott!

Cyklade hem från jobbet, ja nästan ända hem, då ringde mobilen, skulle svara samtidigt som jag hoppade av cykeln, ja då vällte den, försökte rädda den och svara i telefon, vad händer? Jo min konstgjorda nagel bryts rätt av, det kändes...
men sa inget, för samtidigt svarar jag artigt i telefon. 

Hem och hämtade maken och ner till järnaffären, köpte en ny grill. Medan maken lagade köttförssås med pasta/blomkål började jag äventyret med att få ihop grillen. Ni som känner oss, vet att jag är lugn och sansad och läser monteringsansvisningar från A-Ö. Den kommer nog att invigas till helgen, vi har lite kvar att olja på altanen innan vi kan njuta av den. Resultatet blev fint och den är stabil, det bästa av allt är uppsamlarkoppen som sitter fast under, så det inte kommer ut någon glöd på trägolvet. (ni vet jag är lite nojig ibland) 

Så här års är jag så tacksam att jag slipper ligga i rabatter och rota, jag har ju några fobier (Eva, jag jobbar på dom, en och en...) och den näst värsta är ju daggmaskar. Ler nöjt när jag tänker tillbaka på hur jag låg i landen runt huset vi hade, med handskar och ändå fanns de små äckliga, slemmiga maskarna där. Jag skrek och sprang och de följde efter, fy va hemskt. Nu behöver jag endast sticka ner händerna (med handskar) i blomjords påsar och där har jag aldrig hittat några sådana varelser. Jag beundrar er alla som nu gör fint i era trädgårdar!


Riktigt äckligt!

Ska sova nu, har precis titta på House, ett av mina favoritprogram.

Git

ps. Farmskan, ditt inlägg, behöver ett förtydligande.  

  

Kommentarer
Postat av: Farmskan

OOoooppps, sorry på nageln =)

Förtydligande... vad menar du? Fråga mig imorgon så skall jag gärna svara för jag är ju tydligheten själv... ha haha. Tack för idag!

PS! Snygg var han....

2009-04-29 @ 19:19:54
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0