Påskfint!

Har haft mycket att stå i dessa dagar så inte hunnit blogga. Nu är jag nog snart klar för att fira påsk. Påskafton blir det rökfest, röka lax hos våra goda vänner. Ska bli spännande att se hur fördrinken ska blandas. Tidigare har det alltid blivit äggtoddy, som vi vispar själva med gaffel i ett högt glas och mycket socker i, när det inte knastrar i glaset längre får man lov att hälla i konjaken. Men inget socker inget "fluff" i glaset ingen toddy.

I dag har jag varit på säljskola på eftermiddagen, det är intressant och många bra idéer som man får ta del av. Bra jobbat tjejer.

Ikväll har det varit planteringskväll, först på kyrkogården och gjorde fint hos pappa, därefter hem och slet upp de gamla vinterblommorna och i med vita penseér och sen några gula blommor i krukan på trappan, påskfint. Ägg kransar på dörren, så nu är det klart!



Blommorna i blomlådorna på huset är ganska små så de syns inte så väl, men de är i alla fall på plats!




I morgon ska gruppen till Bölsö, ser fram emot en bra dag tillsammans!

Ha en bra kväll!

Git

Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Men vilken bra idé med äggkransar- har aldrig sett det förut. Kanhända jag lånar din idé;-)

2009-04-08 @ 22:39:34
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Khun Madame Corn

En riktigt GLAD o GO PÅSK önskar jag Er alla! Vi ses väl på Blåkulla ikväll, kvasten e inoljad och bränslet påfyllt, lets go! ;) Många varma påskkramar KvastHulda

2009-04-09 @ 08:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0