Soliga lördag!

Det blev ingen inoljning av altanen idag. Jag har legat på den och blottat mig inför solen. Det är ju så skönt. Har inte gjort ett skapandes dugg idag, förutom att jag tränat, på att gå i mina skyhöga sandaler, det går inte så bra, men man skulle fundera på att ha stödhjul, precis som när man lärde sig cykla? Tål att tänkas på.

  

Grillen igång ikväll igen, såg att det började ryka under den...inte bra, nä, den har gått sönder, och det ligger fullt med glödande kol i den, bara att hålla tummarna att den inte spricker helt och allt kol faller ut på trädäcket här uppe. Det klarade sig, så i morgon  blir det till att köpa en ny grill, det var ändå dax. Det blir nog en weber med en fast asksamlare under, jag är lite nojig med att det ska blåsa ut glöder på trägolvet (vi har ju grilen på altanen) och huset brinner ner.

Kycklingfilé och blomkål/persiljerot/rotselleri gratäng med mycket ost och grädde, kryddad med färsk timjan, så gott. Idag blev det rött vin till maten (det vita var slut).

Lite kaffe och några få bitar choklad tog jag, borde lärt mig att min mage inte pallar sötsaker längre, kändes som om jag ätit ett ruttet ägg. Nu blir det nog lite mer detaljerat än ni vill veta. Ah, jag stoppar här! 






 Dax att rätta min Lotto rad, spelade i dag, vet ju knappt hur man gör, men det var ju inte så svårt att säga - "En lotto tack för 100 kr".

Och tusen tack för era inlägg, jag blir så glad, ska inte äta mera choklad (det rimmade)

Git  

Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Men du, vilken superidé! Jag rekommenderar att du genast ansöker om patent på högklackat med stödhjul:-)

2009-04-26 @ 18:28:32
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej, stödhjul!! Du är ju för härlig, skit i de och gå i gympaskor istället, mycket bekvämare....du har ju aldrig provat?

kram

2009-04-27 @ 18:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0