Tjabba tjabba hallå!

Snart är det lååångledigt igen. Och sommaren har kommit före våren, kan livet bli bättre. Tja, man kanske skulle lagt sin semester i april? I vilket fall, så känner jag att solen och det underbara vädret gör att jag känner mig så pigg, behöver inte snoza mer än en gång på morgonen, väl på jobbet, är jag pigg som en mört. Gott om energi alltså! Fast det finns ju en som är ännu piggare är jag, hon sitter inte långt ifrån mej, en morgon sjöng hon - "B-L-O-S-S-A Glöggen heter blossa..lalala", eh, visst gör den det men det är april nu, tja härligt pigg alltså!   


Fick ett samtal från lille sonen idag strax innan jag skulle gå på lunch, mamma du måste komma hem, pappa ligger och snurrar i sängen (han var ledig idag, jobbar ju konstiga tider), -ok, säger jag, vad är det som hänt? Han har fått ett njurstensanfall...jag kommer.

Väl hemma blev det  till att ringa sjukvårdsupplysningen, de fixade en tid på vårdcentralen, en av läkarna tog hand om honom på sin lunchrast, vilken service, de är vi inte bortskämda med här i Älmhult. Kristoffer körde honom ner, och jag kunde återvända till jobbet. En spruta i häcken och piller med hem, så är han som ny (nja, inte riktigt då). Hoppas nu att han har fått sin dos för det närmaste årtiondet.



Hemma ikväll, har jag oljat in andra delen av altanen, den öppna delen. Behövs göras igen, golvet var så torrt, så det sa bara "slurp" i träet.  

I morgon blir det ingen brasa hos vännerna, jo, förresten en liten, vi måste ju grilla.

God Afton

Git 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0