Ullared!

Thomas ropade utifrån hur jag ville ha mina ägg i morse, sov som en stock och for upp och undrade var jag var. Yrvaken svarade jag snabbt, hårdkokta? Undrar varför, för jag vill ju alltid ha de jätte löskokta. Men jag var nog inte riktigt vaken, och det är konstigt, men det är något som man inte vill erkänna. Ungefär som om någon ringer när man ligger och sover en söndag eftermiddag,  -sov du? -Nähä, jag höll på lite inne i tvättstugan, eller någon annan korkad lögn.


Min syster.


Hennes man.

Därefter full fräs till Gegås i Ullared. Man kan tro att det var lönehelg igen, massor och åter massor av folk. Överallt, det gillar inte jag. Det finns två sorter som jag inte gillar när jag shoppar, det ena är barn som blivit dit tvingade av sina föräldrar, de kommer bort, skriker och kör på en. Den andra sorten är män som blivit dit tvingade av sina fruar. De ställer sig mitt i gången och surar och flyttar inte på sig, även om man kör på dom. Varför stannar de inte hemma???
Lite komiskt var det i alla fall när de sa: - Ett kundmeddelande till Birgitta Svensson, din man har gått och satt sig i bilen. Tänk så klok han var, varför var det inte fler män som följde efter och gjorde likadant? Undrar ändå vilket humör han var på när hon senare kom ut? Okey, jag ska inte utgå från att just den mannen var irriterad, men risken finns ju.



Shoppade mycket rengöringsmedel, till ansiktet, kroppen, toan, köket mm. Några toppar och en kofta. Därefter ställde jag mig i den längsta kön. Såg inte att när jag väl var framme så var det lika långt till, jag blev lurad! Kl 16 stängde dom, och vi kom ut 15.50, så det blev en jätte snabb runda in i skoaffären som låg närmast, av med stövlarna och provade alla skor i min storlek bara för att något par skulle sitta som en "smäck", så blev det inte. Så inga skor idag heller.

Åkte tillbaka till syster och stod och tittade på solnedgången mot havet, Åh vad fint. Och månen lyste i andra vädertrecket. Mycket vackert. Havet ligger helt vindstilla och det är fortfarande varmt i luften. Sen var maten klar, god mat som alltid, Thomas är en "hejare" på att krydda köttet riktigt gottit.


Solen hann gå ner innan jag fick fram kameran, men havet ligger som en skugga!


La luna. 

Dax att släcka ner och sova, klockan är mycket!

Git 

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Ha, ha ha.... klockren beskrivning av GEKÅS... för det var väl där du var ;)

Kramar, ses på tisdag!

2009-04-05 @ 10:16:11
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: syrran

Jag tackar för att du bytte ut kortet som du lovade....

Glad Påsk

2009-04-09 @ 14:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0