Blomtjuvar!

Hade svårt för att somna igår kväll, jag var ju inte trött! Visst är det skönt när man har semester, slippa titta på klockan, hur mycket den är när jag går och lägger mig, hur mycket den är när jag vaknar. Har ställt klockan en gång på semestern, det var när vi skulle åka till Skummeslöv förra veckan. Jag använder mobilen som väckarklocka och den har jag bytt nu i sommar, så jag vet inte hur den fungerar...Svärdottern skulle hämta oss kl. 08.30. Plötsligt vaknar jag av att någon står nere i hallen och ropar försiktigt  -"Giiit"? Jag hoppar i sängen och svarar "-Ja, vem är det ?"
- Det är jag, Emely
- Nu? Vad är klockan?
- Vi ska åka nu...

Då gick det undan i verkstaden (badrummet), vi körde kl.09.10 inte dåligt va?

I morse när jag vaknade var jag så var jag inte så trött som jag trodde jag skulle vara, som första dagen i skolan, förväntansfull, vad har alla gjort, vilka är tillbaka, vad vad vad? Kul att vara tillbaka var det i alla fall.

Men innan jag kom till jobbet, tog jag som vanligt in tidningen, kikar lite åt blomlådorna, då blev jag helt vansinnig! Två av mina blodröda pelagonier hade någon ryckt upp och gjort-vad-vet-jag-med? Varför i helv_te kan man inte låta blommor i lådor - krukor vara där de är? Alla som känner mig vet att jag inte skulle göra någon illa, MEN om jag får tag i en blom-kriminell - så ska jag offra en pelargonia till och lova stoppa upp den på lämpligt ställe och hoppas det är stora maskar (det är det värsta jag vet) i jorden.

Väl hemma efter jobbet, möblerade jag om lite bland blommorna, men det fattas en nu, har ingen mer i reserv. Men nu ska jag inte lägga mer energi på det.

Gjorde istället en kycklingpaj med sparris och kryddad med dragon:



Blir nog lite över till lunch i morgon också.

Sen hittade jag mina skor som jag inte kan gå i, har övat lite då och då innan sommaren, tänkte ta med dom på semestern för att träna lite mer, men hittade inte dom när vi åkte, de låg avsparkade framför soffan i vardagsrummet, blev faktiskt lite glad att jag inte hittade dom, de klackarna är snygga, men jag går som en knäande giraff i dom.



Där ligger dom bra ett tag till.

Ha en go kväll!

Git

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0