Deal or no deal - vela eller inte vela!

Jag tycker ju att jag fortfarande har semester. Så jag har bestämt mig för att ta det mellan kl 17-22 varje dag efter jobbet. Så ja, det stämmer bloggen har inte blivit uppdaterad pga semester.

Men nu måste jag ta tag i mitt privatliv igen. Har latat mig tillräckligt. Fast det bär emot att behöva se till att tvättkorgen är tom med jämna mellanrum. Att handla och laga mat och inte köpa hem halvfabrikat eller helt färdigt. Att köra ut till golfbanan och fortsätta min karriär neråt (ja jag ska ner i handicap), att inte sitta framför tv:n och glo, att läsa en spännande deckare till sent på natten.

Nä men fy va tråkigt det låter att stå över detta?! Det måste nog bli en blandning av ovan och alla "måsten".  Men jag brukar vara duktig på att plocka bort måsten, som inte är överhängande.

En annan sak som är ett måste; skippa alla de tårtor och kakor som sommarjobbarna bjuder på. Många av kollegorna på jobbet är sååå duktiga när det gäller LCHF (Low Carb High Fat livet). Och visst är det enkelt och gott. Får frågor om både det ena och det andra, det är bra, det håller mig själv uppdaterad och motiverad. Men som jag sagt tidigare, detta är ingen diet, det är en livsstil med god mat. Jag har beställt en ny kokbok idag. Den andra som jag har, är mycket bra, men det är aldrig fel att ha mer att välja på.

Smörstekt : läckra recept för lågkolhydratkosten LCHF

Smörstekt : läckra recept för lågkolhydratkosten LCHF, vänta med spänning på att få hem dem i brevlådan.

Doktor Dahlqvists och Airams LCHF-Kokbok

Denna har jag sedan tidigare och den är väl använd!   

Nähä, i morgon blir det till att "jobba" på kvarnavallen-festen. Körslaget, audition inför talangjakten på Älmhultsdagarna i september, veteranfotboll är bara några av aktiviteterna som väntas i morgon. Själv ska jag stå i kiosken och sälja korv och Toast (giftigt).

Go kväll!

Git

Kommentarer
Postat av: BloggPilla

Härligt att du är tillbaka på bloggen, och tusen tack för alla tips och coachning jag o mina vänner får. ses i morgon. kramis

2009-08-16 @ 10:59:51
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0