Fotboll, Halmstad och Göteborg!

Jag var på min första bortamatch i fredags kväll, i Rottne, vi var där kl 17.00, matchen började 18.30. När vi kom fram öppnade sig himlen, jag och Eva satte oss i bilen och körde en sväng till Ica, sen in i deras klubbrum och pratade och pratade...så vi missade starten på matchen. Vi som var där i så god tid.

1-1 slutade matchen och precis plaskblöta om fötterna. Därefter skulle vi skjutsa  Christer till Mellbystrand, körde en ganska stor omväg, Ljungby - Markaryd - Laholm - Mellbystrand och sen 23.45 var vi framme i Halmstad, som var vår slutdestination för natten. Hos syster med maken. Upp i ottan och tog tåget till Göteborg.

Avalon Hotel

Hotellet, längst upp ser man poolen, där då man faktiskt ser ut som en padda nerifrån, vattnet förstorar, så är det bara!

Foto av Avalon Hotel, Göteborg

Takterassen med poolen bakom.

Checkade in på Hotell Avalon, ett jättefint hotell. Med pool på taket som stack ut så man kunde se nerifrån gatan när folk simmade där uppe, det var så häftigt. Sen ut på stan, Avenyn, lite lunch, lite fika, tillbaka till hotellet, gjorde oss festfina och drack lite bubbel och shoots. Hittade stadsteaterns grillrestaurang. God mat och gott sällskap. Sen drog vi vidare till hotellets utebar, där träffade vi en som hette Ingvar. Slog oss ner i ute-soffgruppen och Ingvar tittade på mig och sa :

- Bor ni på detta hotellet?
- Ja, det gör vi, sa jag.
- Jag såg en padda som simmade omkring på taket innan, var det du?, sa Ingvar
- Nej, jag har inte badat där uppe.
- Hepp, har du riktigt hår eller är det peruk? sa Ingvar.
Sen drog han mig i håret...
Han berättade att han köpt biljetter till en konsert i Göteborg, som han skulle ta med sin mamma till (han var 49 år sa han), men hon är så dement, så det är ingen mening. Han bjöd med mig istället. Vilka raggningsrepliker va´? 

I morse kunde jag inte sova, gick upp ganska tidigt, ställde mig i duschen, det kom uppifrån (ni vet när man inte får igång handduschen) och det var iskallt! Då skrek jag så Kalle vaknade också. 

Ner och åt en mycket god frukost i uteserveringen på hotellet i gassande varm och skönt solsken. Vi satt kvar en lång stund, lite senare kom systern och maken, då åt vi frukost igen med dom.

Strosade omkring och bara njöt av sol och ledighet, satt i en park och åt glass (jo, det gjorde jag!). Avslutade med en grekisk lunchrestaurang innan vi drog till stationen och åkte hem.


Fantastisk lång och skön helg! 

Git

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag spanade efter dig på Avenyn men såg dig inte... du satt väl gömd bakom glassen antar jag =)

2009-08-24 @ 19:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0