Grönt kort, jajamensan!

Dagen började bättre än igår, inga blommor stulna. Trött i alla fall, det är så segt att stiga upp, och lika svårt att komma i säng i vettig tid på kvällen. Snart är det helg, då får jag sova lite längre igen... jag är ju ingen morgonmänniska precis.

Efter jobbet så gick maken och jag ut och tränade först lite golf, sen gick vi 9 hål, gissa vem som fick klartecken på att jag har grönt kort nu? Jajamen tränarens autograf sitter som en smäck i boken. Känns skönt att äntligen fixat det, nu kan jag svinga hej vilt, utan att tänka på att jag måste, måste få ihop mina 18 poäng. Jag menar, det blir lite mer kravlöst, jag är inte ute efter att sänka mitt handicap så ofta. 



Fick en fråga om en LCHF:are får äta majskolvar? Nej, det är 22 g kolhyderater/100 g. Gränsen går vid 5 g koldyderater/100g. Sorry gumman. Men du 2 kg första veckan!! Du är verkligen duktig! Ring eller maila mig om du är sugen på något och vill ha alternativ. Inspiration kommer nedan: 

Ugnstekt kotlett med Sambal Oelek  och grädde  

8 portioner

8 fläskkotletter med ben
2 dl creme fraiche
3 dl vispgrädde
2 tsk sambal oelek
0,75 dl soja, kinesisk
3 vitlökar för den som vill ha mer hetta

Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader

1.Lägg det råa köttet i ugnsfast form.
2. Vispa ihop de övriga ingredienserna och slö över köttet.
3. Stek i 75 min.

Servera med blomkålsmos (mosa kokt blomkål blanda med smör, grädde och strö flingsalt över)

Lycka till!

Git

Kommentarer
Postat av: Farmskan

HURRA! HURRA! Vad du är duktig och målmedveten... man blir ju helt avundsjuk :)

Tack för mattipset... skall intervjua dig lite mer när jag börjar jobba igen. Kramar!

2009-08-05 @ 10:50:16
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: BloggPilla

Tack Git nu är jag på G igen, idag 2.9 ner tjohhhhhoo ses i morgon. kram

2009-08-05 @ 22:02:41
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0