Kul natt och morgon med maken!

Nu har maken varit i farten igen... det är hans jobbhelg så han har varit duktig och lagt sig tidigt. Själv satt jag uppe i går kväll och tittade på en film. När jag skulle gå och lägga mig efter midnatt, började maken att skratta, han skrattade så han kiknade. Sååå lustig ser jag väl inte ut? Jag var i alla fall tvungen att fråga honom var som var så roligt och han svarade:

- Jolle står och slår på en sjua, han sa att han skulle slå en sjua - men så här! (skrattar igen)

Jaha, han sover och skrattar i sömnen, skönt att det inte var jag. 

På morgonen när han klev upp fixade till sig, åt frukost och skulle ta på sig skorna, tittar han ner på fötterna som kändes lite konstiga. Upptäcker då att han har ett stort hål på ena sockan så tån sticker ut, och på den andra foten har han fått på sig en stödstrumpa, som vi hade på flyget till Thailand. Hur han nu lyckades tråckla in foten där utan att undra?

Eftermiddagen kvällen igår var vi på Kvarnavallen, jag stod i kiosken och sålde toast och korv m bröd. Gick som smör i solsken. Samtidigt som jag försökte lyssna på körslaget, 6 lag som tävlade mot varandra. De var så duktiga. Laget som vann kom från Virestad (konstigt), ska få sjunga tillsammans med Magnus Carlsson (fd barbados sångare) i december. 

Sen var det audition för talangjakten som är på Älmhultsdagarna i september, det drog också en hel del folk. Så många duktiga unga förmågor det finns i trakterna. 

Och så var det veteranturnering i fotboll, både gubblag och damlag. Mycket folk! Kvällen var det kasedans och vid midnatt drog yngste sonen igång som DJ.

Idag har sommaren gjort comeback, legat på soldäcket och lapat i mig sol. Det gäller att ta vara på de sista D-vitaminerna som erbjuds. Snart blir det dax för burken istället.



I morgon är det jobb och min nye boss börjar, de flesta har nu haft sin semester och återkommer i morgon. Livet återgår till det normala.

Ett gott matips!

Torskfile 4 port
100 g gorgonzola 
smör
salt

Sås:

1 dl vitt vin
2 dl creme fraiche
1 fiskbuljongtärning
1 dl dill
Smör

Gör så här:

Lägg osten på torsken, pensla med smör och salta lätt. In i ugnen 200 grader, ca 15 min
Gör såsen under tiden, lös upp fiskbuljongen i vinet, låt koka upp, lägg i creme fraichen, koka upp.
Rör ner dillen. Dra av grytan från plattan och lägg i en stor klick smör. 

Supergott, jag lovar!

 
Ha en go söndagskväll!

Git

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0