Lax med gräslökssås!

Blev det ikväll, uj, va gott.
Dagen började vääldigt segt, ja egentligen inte dagen, utan jag, jisses va trött jag var. Det höll i sig hela dagen. Fick rengöra linserna flera gånger, för jag trodde att de var dimmiga...

Var ute på Sjöstugan och åt lunch tillsammans med Susse idag, tack vännen för denna tiden tillsammans, att du lyssnat på mig. Fast du är ju kvar och vi kan ju fortsätta att tjattra. 

Hem efter jobbet, mådde sådär lite trött och lite låg. Ville bara laga till något snabbt, så jag kunde hälla mig i soffan sen. Så det blev  ugnsbakad lax med vispad grädde och gräslöksost och en kruka finklippt gräslök, 20 minuter i ugnen. Blomkål/broccoli mos med smör och salt!

Nu blev det ett glas vitt vin och OLWs rostade mandlar (7g kolhydrater/100g). Tillsammans med lite slö tittande på Kristallen. 

Maken ska jobba i helgen, så jag tänkte ta sovmorgon i morgon, sen tar jag tag i fönsterputsningen, eller åker till Göteborg och handlar massor på Hemtex? Planterar om lite blommor om de nu fått in några höst-ute-växter. Jag behöver också byta hårfärg, åtminstonde närmast svålen. Får se om jag hinner med allt i helgen.


 

Jag måste hinna njuta också, ni också!

Git  

Kommentarer
Postat av: Farmkan

Vill bara säga... KRAM!

2009-08-28 @ 23:45:01
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: Mia

Det låter gott med mandlarna, måste prova dessa. Finns de var som helst?

kram

2009-08-29 @ 12:45:47
Postat av: Anonym

Låter som en skön helg...ta´t lugnt vännen.

2009-08-29 @ 19:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0