Sommaren har kommit (igen)!

Nu har sommaren återvänt och det blir åter igen några goa kvällar. Dagen igår flöt på lugnt och stilla igår. Efter jobbet så hade jag lite shopping runda.

I förrgår när jag och maken var på maxi köpte jag bla ett läppstift. Jag plockade upp varorna och hand packade. När vi kommer hem så fanns inte läppstiftet med hem. Jag klagade på att han slarvat när han packat varorna och inte fått det med i kassen. Så jag gav honom kvittot och sa att han får köra ner efter jobbet i morgon och hämta det i samma kassa.
Snäll som en golden, körde han ner, tog kvittot med sig, sa att han skulle hämta ett läppstift som han glömt packa ner.
Kassörskan tittade på honom och sa att de hade inte något som var kvarglömt från dagen innan, han  visade fram kvittot, hon tittade på det och sa, -där finns inget läppstift betalt på detta kvittot.

Stackarn, han skämdes, köpte en kolsyrepatron och åkte hem. Gissa om jag fick höra det när jag kom hem. Det var ju jag som glömt kvar läppstiftet i korgen...mitt fel, förlåt mig! 

Så igår var jag istället på Lindex och köpte ett nytt, så nu är allt frid och fröjd.

Sen har jag fått nageltrång, i långfingret, det gör så ont, jag stöter emot det överallt så klart, så jag har tejpat det och dränkt in det i alsolsprit, aj, aj, aj! Har googlat på nageltrång, finns bara info om nageltrång i tårna, att det beror på att man klipper fel eller för trånga skor. Hur kan jag då få det i långfingret? Susse hade en teori, men den säger jag INTE!



Idag, har jag varit och klippt mig, som ni vet är det inte något jag gillar, jag går alltid hem och fixar om det. 

I morgon är det fredagskväll, första jobbveckan över, har gått så bra!

Go kväll!

Git

Kommentarer
Postat av: Blogg-Pilla

har din blogg också tagit semester hihi

2009-08-12 @ 21:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0