2009!

Ska försöka sammanfatta året som gått. 

LCHF har planterat sig i köket till fullo. Kastat bort allt vad light heter, bröd, pasta och socker. Jag mår toppen av det. Däremot har mitt träningsår varit mindre lyckat. Har mest tränat på att lata mig så det är jag bra på.  

Energin har gått åt på bla jobbet, har haft ett bra år, men samtidigt har det hänt mycket. Nya och gamla kollegor, medarbetare har kommit och några har gått. Har lärt mig mycket om både människor och organisationen. Ett spännande och väldigt roligt år, aktiviteter på jobbet och utanför jobbet, vi har haft så mycket kul tillsammans, tycker det är lika kul att gå till jobbet idag som för 4 år sedan när jag började. Det är en förmån.

Det har varit ett händelserikt år på hemmaplan, små utflykter, helgutflykter, semester med våra goda vänner på Gotland (första gången jag var där!), semester med båda sönerna och deras flickvänner en vecka i Skummeslöv. Vädret var inte det bästa, men det var sällskapet, det är viktigast! 
Spa-helg i Varberg med Ekdahls och Nordholms - minns fortfarande solen som värmde oss när vi åt lunch i våras. Hur vi letade efter vattenflaskor i en cykelaffär, vi fick inte ha alkohol i SPA anläggningen - så då hade vi vattenflaskor med diverse innehåll, god mat och dans på kvällen.

Valborgsfirandet som vanligt hos Hazard, med ett härligt försommarväder, så bålet fick inte tändas i år, stor brandfara i Kronobergslän, blev istället en lååång grill vi trädgårdsdammen.

Lata dagar i Halmstad hos systern med make, försök till att hjälpa till med Friggeboden, tungt och jag var livrädd att allt skulle välta över oss.

Våra god vänner som kom och hälsade på från Vietnamn med barnbarnen - hur han några veckor senare rycktes bort hastigt från oss alla. Vilken fullständig chock - så overkligt, tiden stod stilla, panik, minnen, hjälplöshet så skör. Vad säger man? Vad gör man? Försöker finnas till. Ta vara på varandra, stunden och ögonblicken.

Sköna, lugna helger med maken, med barnen, kan man egentligen ha det bättre? Jag är lycklig, jag är frisk och jag är tacksam. Vi har det så bra! Det är vår rikedom.

En erfarenhet som jag fått lära mig mycket av under året är att bli mamma åt sin mamma. Ibland frustrerande, men jag är ändå tacksam! Allt hon gjort för mig under alla mina år - nu är det Pay-back-time, just go-Git!

Lite bilder från året som gått:


Lata dagar på Gotland, maken like.


Picknick med Hazards.


Sen kväll med Spotify och grabbarna!


Min kollega tillbaka efter mammaledigheten.

 
Fördrink innan VIF:s 75-årsfirande.

   
Inte titta, inte titta....(Fru Nordholm till maken)


De yngsta turturduvorna i familjen.


De näst äldsta turturduvorna...


De "äldste" i år räknat, men i sinnet, lätt match!


Vintern är tillbaka utanför fönstret och snart är detta året till ända!

Gott nytt år alla!

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Gott Nytt År till dig också Git! Kram

2009-12-30 @ 18:11:48
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härlig sammanfattning, ses snart. Kram

2009-12-31 @ 10:30:36
Postat av: Eva, lchf-coach:)

Gott skott - härligt år som varit o härliga år som komma ska!! Kramkram

ps/ ska vi ta itu det där med träningen ihop... känner som du

2009-12-31 @ 11:14:18
Postat av: Maria

Gott Nytt år! Alltid roligt att hälsa på här hos dig. Kramen Mrollan

2010-01-01 @ 20:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0