A-laget!

Det är vi de!
Igår var det dax för A-lagets sista Fika party. Vi träffades efter jobbet hos mrollan. Julmysigt och fint, granen med alla dessa kulor som inhandlas varje år stod så fint i rummet. Musik från stereon mötte oss strax efter mrollan. Glöggen värmdes och pepparkakor med ost på som tilltugg. En god färsk pasta med ugnstekta grönsaker till. Lite frågetävling om julbord så vi kom igång (var inte nödvändigt).

Många glada skratt som vanligt, eftersom vi var just där så blev det sambuca utöver vin, grön glögg, gulglögg.
Har ni inte testat sambuca, så gör det om ni gillar Pernod, det är nästan samma stuk på det.

Efter att vi skamset tittat på Bonde söker fru, jo, vissa scener är ju pinsamma i det programmet, magdans med Roger, iiihhh.

Idag har det varit en ganska normal dag. Efter jobbet var det dax att åka upp en sväng till kära mamma, hon var inte hemma. Åkte hem och ringde senare, allt var väl där.

Har inhandlat en gran också, det blev en blågran. Jag blev snål. Kungsgran som vi alltid haft ligger nu på 400:- vilket jag tycker var lite väl att ta i. Blågranen är också tät och fin, men maken tycker att den luktar, kattkiss, säger han. Han behöver väl inte lukta på den, eller gå så nära?

Tyvärr fick jag inte ta in den idag, eftersom det är så kallt ute så är den frusen sa skogsfarbron, utan den ska stå i något svalt uthus några dagar först, det har inte vi. Så jag vet inte var jag ska ställa den? Om det blir lite mildare i morgon så kanske jag kan ta in den i morgon eftermiddag, jag vill ju så gärna klä den.

Skickade ner sonen i förrådet för att hämta kulor och pynt, han kom tillbaka så glad för att utfört detta, men det julpynt han hittat har jag aldrig sett, det var sprejade plastvindruvor i guld, och annat guldsprejade saker. Alltså inte våra saker, maken fick bära tillbaka dem och leta vidare efter våra grejer. Vi delar förråd med hyresvärden, så jag gissar att det var hans grejer.

Fredag kväll, kallt är det i alla fall, näsan är som Rudolfs, röd o kall!

Git  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0