En plats i solen!

Nu är det omflyttat på jobbet, ett antal fel vägar har det blivit idag. Det tar en stund innan man trampat upp en ny stig till sitt skrivbord. Nu sitter jag nästan i mitten. Behöver bo in mig. 

Sen blev det rundvandring i mataffärerna efter lite olika rotfrukter. En sväng upp till mamma och plockade upp hennes julsaker från förrådet, så nu har hon att göra i helgen. Ska dit på söndag igen och sätta i ljusen i granen. Vilket helsike det är att få en gran rak i foten, det är finjustering på hög nivå. Och massor av tålamod.

Till maten ikväll blev det rostade rotfrukter, halloumi bitar på toppen, ringlade sedan lite honung som avslutning. Till detta var det lövbiff med parmaskinka och röd pesto, vira ihop och skiva som en rulltårta, stek och njut. Såsen var en vitlöksbearnaisesås. Riktigt mumma. Åsså ett glas vitt (ljummet) vin, helt okey.



Vilka härliga färger va, rödbetor blandat med lök, ost, morötter och annat!

Med risk att få skåningar på mig - men ERIK är ju helt fantastisk ikväll också!!

Gokväll!

Git   

Kommentarer
Postat av: Blogg-Pilla

Visst är Erik underbar men vinnarlåten gjorde Calle bäst, så det så:) Gud vad du är ambitiös med matlagningen.... jag blir helt matt och avundsjuk

kramis och hälsa

2009-12-11 @ 22:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0