Granen står så blå och grann i stugan!

Tralla lala la la la lalalla lalalla! Smålänning som jag är, så blev det en blågran, kungsgranarna är för dyra i år. Fast hade jag fortsatt mitt letande efter den perfekta granen hade jag kanske fått granen eller blivit utslängd från gran försäljningen, om man nu kan bli det. Tålmodig var i alla fall killen som fick visa mig nästan alla granar han hade till försäljning. När den väl skulle i foten idag, var det ett helsike att få den att bli rak, skruvade lite där och lite där, nä, det blev inte rakt! Det visade sig att stammen var lite lätt svängd.

 

Sista julklapps shoppingen blev det idag. Åkte till Växjö och gjorde dessa inköp. Sonen var också tvungen till att köpa nya vinterskor, de andra blev stulna på inomhus fotbollsträningen i veckan. Förbannade slynglar som tar ett par använda skor! Vet inte om det är synd eller tur att man inte ser när det händer. Nu lät jag kaxig va´? 

Körde sen hem i 40-50 km i timmen i min nerläggningshotade SAAB, snöade och var snorhalt ute, tänkte göra en vänstersväng, men gled rakt fram, tur att ingen fanns bakom mig.

Ägnade sedan nästan tre timmar till att slå in julklappar, de första paketen är rätt kul, sen blir det jobbigt. Nästa år vill jag nog ha en julklappslek och köpa endast ett paket till en person och sen leker man någonting, vet inte hur det går till, men det finns säkert någon som kan reglerna och kan ge dom till mig.

I morgon blir det inför julafton matlagning och sen kalas för stora sonen, hinner med en runda till mamma också!

God kväll!

Git 

Kommentarer
Postat av: Eva, lchf-coach:)

Ååååå så fin - den strålar lika vackert som du :) kram

2009-12-20 @ 10:14:24
Postat av: Farmskan

Skitsnygg verkligen... och granen också =)

2009-12-20 @ 12:03:13
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: BloggPilla

Finfin gran alltså, nästan lika fin som vår fast inte riktigt haha

2009-12-20 @ 19:22:07
Postat av: BloggPilla

Glömde ju säga att dina kolor var fantastiska, tack för receptet, kram

2009-12-20 @ 19:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0