Julgransbelysning e kul! Iiiinte!

Jag får alltid äran att sätta i ljusen i granen. Åkte upp till mamma efter jobbet för att sätta dit hennes ljus. Inhandlat nya eftersom de gamla var sönder lite överallt. Det är trassligt. En plastgran som delar på sig så fort man försöker flytta den, granen står spänd som en pilbåge (så blir det när man använder sig av de traditionella 16 st ljus-slingan), fick dit dom efter mycket möda och stort besvär.

Men som Tella sa idag, nu är jag julnödig, med denna härliga snö som lyser upp denna annars så mörka årstid. Några minusgrader så man känner att det biter lite lagom i kinderna som blir naturligt rosiga. Visst är det skönt. Snart kan jag plocka fram pulkan som fick följa med ifrån flytten från huset, jag hittade den i jordkällaren för ett tag sedan. Åka ut till golfbanan och svinga mig utför hål 8. Nedanför är det visserligen en damm, men det gäller att kunna svänga ifall det krävs.

Efter maten blev det lite godisbak igen, chokladkrisp och nötkola, med skiftande resultat. Smaken är ju där men formerna, tja de ska ju ändå tuggas sönder.



I morgon är det glögg-fika med gruppen hos mrollan! Ska bli så roligt att träffas igen!



Kommentarer
Postat av: Farmskan

Åh, så kul! Hoppas ni får en trevlig kväll!

2009-12-16 @ 22:21:00
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: Blogg-Pilla

Ni har alltid så kul, och nu även med knåp:) tack för recepten, men kolareceptet var blev det av ? kram

2009-12-17 @ 21:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0