Julhandel!

Vaknade tidigt, kl 8 av att telefonen ringde. Vem ringer så tidigt en lördag morgon? Gick ner till maken som redan var uppe och frågade. Det har inte ringt, svarar han. Då drömde jag ju!! Gjorde iordning frukost och sen åkte vi till Kristianstad för julshopping. Spännande, eftersom vi normalt aldrig är här och shoppar, så det var kul å se vilka butiker som dök upp här och var. Vi hittade några julklappar och några saker till oss själva. Jag köpte ett par väldigt snygga skor svarta med paljetter på, perfekta till nyårsblåsan.



När vi gick på gågatan fram fick jag syn på en skylt som jag läste "Fillimumma", sa till maken att dit måste vi gå, det verkar vara en mysig butik! Vad sa du sa han...? Fillimumma!! Ska jag skrika det högt eller? Då läser han på skylten "Filmmuseum", så fel det kan bli, tur jag inte sa det jätte högt.

Efter lunch och ytterliggare shopping, ringde Pillan avslappnad?! efter massage. Mange mötte också upp och vi gick och fikade på Duvanders Café, så mycket folk där var som fikasugna i denna vackra kalla, julstämnings lördag eftermiddag. Ett väldigt vackert Café, riktigt klassiskt. Väl hemma så kom sonen och flickvän och åt middag med oss, därefter spelade vi mini-TP, fodralet såg ut som en större tårtbit. De åkte rätt tidigt igen, sonen jobbar natt så han skulle förbereda sig inför detta. Nu blir det lööördags mys i soffan! Git

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0