Mat och baklagning!

Vaknade till en ny dag med hjälp av mobilens annorlunda ljud. Den var tydligen inställd på kl 09.00 och informerade mig om att min son fyller år. Undrar vad jag tänkte när jag ställde den för förmodligen länge sen. Det glömmer man väl inte? Kanske tänkte jag att man vet aldrig när man får minnesförlust på riktigt.

Upp i alla fall och körde igång med julrevbenen, kryddade och in i ugnen. Därefter det klassiska julgodiset, marsipan doppad i mörk choklad, det är mumma. När chokladen väl smält i vattenbadet, stod sleven som en fälle-pinne ut från chokladbadet och jag stötte till den, smält choklad rann utmed lådsatsen och fortsatte ner på golvet. Det var bara å på med Tommy Körbergs julvisor på högsta volym och börja torka! Åsså börjar jag om igen, smält choklad å....

Har precis kommit hem från kalas hos sonen, han hade beställt smörgåstårta, det var längesedan. Supergott! Provsmakning av julgodiset, mmm inte dumt alls. Fast magen gillade inte så mycket smörgåstårta, nä, det va inte ba fö umpan. 

Smygtittar lite på Anna Ankas jul, hm, hon är bara för mycket den kvinnan! Tur att det bara finns ett hotell som passar henne i Sverige och det hotellet ligger ca 50 mil härifrån, så när hon är i detta landet är ju risken väldigt liten att man råkar springa på henne på cafeét.

Några dagar kvar, sen är det en skön jul och semester som väntar!

Go kväll!

Git

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0