Snart är det jul!

I år har jag blivit smittad! Av att sitta mitt i smeten på jobbet av prat om jul och hur en del redan börjat julpynta, fixa, byter gardiner byter färger i ljusstarkarna jag vet inte allt. Jag blev också sugen att börja göra jul-igt hemma redan nu.

Så igår bestämde jag mig för att gå in på vårt stora möbelföretag och shoppa lite. Det var stängt, klockan var redan 18.45 och varuhuset stängt. Skam den som ger sig. Tog bilen och åkte till Maxi stormarknad. Japp, var där kl.19.05, öppettider lördag och söndag 9-19. STÄNGT därmed! Okey bit ihop åkte en rundtur i nya Älmhult. Snurrade runt i både Paradiset och Maskrosen. Oj vad mycket nya boende det finns. Jag pluggade in mig på några gatnamn, kan säkert vara bra att kunna någongång.

Idag blev det ett nytt försök. Först till Maxi igen, shoppade lite av varje och sen in på Möbeljättens hus. Fixade lite lagom. I morgon är maken ledig, så då har han på sin lott att gå ner i förrådet och hämta upp alla julsaker, så ska de också få komma fram. Visst är det smart att kunna njuta och längta redan nu efter julen. För nu blev det lite mer juligt tycker jag. Här är lite bilder på vad jag shoppade.



Nya kuddar och röda värmeljuskoppar!



De vita ljusen utbytta mot röda och en garn/filt tomte som gömmer sig bakom.



Hallen fick svartspreyat ris med små dioder i (kanske inte så mycket jul....)

Gokväll!

Git

ps. sätt aldrig upp en julstjärna i glas samtidigt som du reglerar längden på sladden och står på en jinglig stol, det kan sluta i ett kras.

  

Kommentarer
Postat av: Eva, lchf-coach:)

Åååå så fint du gjort det - riktigt julmysigt,, såg Tomten sitta i röd t-shirt i ena fåtöljen oxå :) kram

2009-12-08 @ 01:22:03
Postat av: BloggPilla

supernice, o är jag förvånad med kraset haha, familjen rolig lyckas alltid få oss till ett gott skratt. Kram

2009-12-08 @ 12:04:46
Postat av: Farmskan

Klipp heller aldrig av en kabel som sitter i kontakten... det gör ont...

2009-12-09 @ 17:37:13
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0