Städ och armvärk!

Igår var det stora städdagen på jobbet. Varför i helsefyr gör man allt i sista stund? Kunde ju ha tagit något i taget istället för allt dagen innan! Grrr blir lite irriterad på mig själv där. Dessutom är armen så öm och går inte att lyfta, gick inte att sova på den armen, det brukar jag normalt inte göra heller, men om man vet att det inte går, får jag tvångstankar och ska bara sova på vänstersidan. 

Efter gårdagens städ, kom jag hem från jobbet och frös som en nakenhund. Fleecetröja och plyschbyxor och två yllefiltar, sen beställde vi hem mat, orkade inte laga mat. Vaknade sen i natt av att jag var helt genomsvett och sängen likaså, äckligt! 

Stannade hemma idag, eftersom jag inte känner mig riktigt frisk, hoppas det är sviter efter sprutan, som jag reagerade på. Kanske tur att jag tog den i alla fall, hade jag blivit smittade på riktigt, hade jag kanske blivit ännu sjukare. Så tror jag att det är.  

Har gått igenom julgodis böckerna idag, skrivit inköpslista som maken sen fick med sig när han kom hem. Så helgen blir det lite julbak. Förvånad över mig själv. Men det verkar som om min syster och hennes man, desvärre inte kan stanna så länge på julafton som planerat (ska vidare till svärföräldrarna), så då får ju jag fixa godiset. Jag har bara sagt åt henne att hon MÅSTE göra Janssons, den är jättegod och jag har aldrig gjort detta själv. Kan nog om jag bara vill....

Här kommer ett recept för er som gillar tryffel
 

Chilitryffel

ca 25 st

Ingredienser
1 dl vispgrädde
2 msk margarin
3/4 dl Dansukker Mörkt Muscovadoråsocker
175 g mörk choklad 70 % kakaohalt
1/2 tsk röd chili
Röd chili till garnering


Bryt eller hacka chokladen i bitar. Koka upp margarin, grädde, muscovadoråsocker och chili. Blanda i chokladbitarna och rör tills det är en jämn smet.

Låt svalna något. Fyll därefter tryffeln i en spritspåse och spritsa ut i formar eller små strutar. Garnera med en liten bit chili. Förvara svalt.
 
 
 
 


Git
 

Kommentarer
Postat av: Blogg-Pilla

Sparar du några till nyår? krya på dig, kramen

2009-12-10 @ 21:11:56
Postat av: Eva, lchf-coach:)

HojHoj,, du får väl trösta dig med att du inte är ensam om att ha drabbats av sprut-sjukan... har kollegor som drabbats allt från feber, akut ontiarmen ajaja till svullna ögon... Och som krydda fått "parallell-influensan" trots sprutan.... shit kramkram

2009-12-11 @ 19:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0