Tomten kommer...

Eftersom vi inte har några småbarn med på julafton som är vi alla tomtar tillsammans. Yngste sonen med flickvän sov här och vi åt skinkmacka till frukost. Sen blev det stödköp för makens del, grädden tog slut. Resten av familjen kom vid lunch tid, mamma också. Som traditionen är i familjen, missar vi aldrig Kalle Ankas jul kl 15.00, men jag tycker att det är lite tjatigt nu, så jag började på lite av maten under tiden. När Kalle är slut är det julklappsutdelning. Ja, jag har det jag önskar mig allaredan och fick ändå lite till. 

Lite bilder från julafton:



Sönerna med mormor emellan sig.



Challe har precis hälsat på tomtarna.



Luvan hänger på spiskrogen och väntar på att bli använd vid julklapps
utdelningen.

Efter allt ätande åkte mamma, yngste sonen med flickvän till sitt. Kvar var äldste son med sambo, då började utmaningen med nya spel. Nya TP, med handdator som slumpar fram frågor (går att hämta fler på internet), kul! Och sen ett där man gissar årtal, det var också kul, men svårt, tänk vad tiden går, det upptäcker man i alla fall. Men det är alltid kul att spela riktigt vanliga spel med tärning och plastgubbar som hoppar fram på ett bräde.
De sov sen över, de åkte vidare efter en rejäl julfrukost tillsammans.

Nöjdast av alla igår, var nog yngste sonen som i 19 år ca har önskat sig trummor! Igår blev drömmen sann!

Idag blir det bara julmys och vila, tv tittande och rester ska ätas upp för mig och maken, vi är "home alone".

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0