Underbara söndag!

Missade lucia på tv:n på morgonen, men men det fick ju gå ändå. Körde igång och baka en mjuk pepparkaka som var superlätt och god. Lite kola-knäck på det och sen en god grönsakssoppa till lunch.


Mjuk pepparkaka med glasyr och en stjärnhimmel på som vi åt till glöggen,
kolaknäck till vänster blir till julafton.

På eftermiddagen kom LCHF-coachen Eva med man. Vi provade årets upplaga av
Blossa glögg 09. En svag känsla av citrus. Ganska god. Krossade pepparkakor med ädelost whiskey. Inte mycket till LCH där, jo osten såklart.


En film på kvällen blev avslutet på denna helgen.


Tidig måndag morgon, snön har äntligen kommit, jag gillar snö. Det lyser upp den annars så trista höst/vinter mörkret. Hörde att det skulle komma mer snö i veckan. Så härligt!

Jag var i och för sig uppe redan vid kl.01.00 inatt, såg till att resten av familjen också vaknade. 
Jag låg på sidan och vända mig om, vaknade samtidigt (eftersom min arm fortfarande värker av sprutan), tittar snabbt mot hörnet av rummet, där står den största ängeln jag sett med ett huvud som lyser! Jag blev skiträdd!!! Skriker rätt ut med en ton som jag aldrig har använt förrut, maken vaknar så klart och yngste sonen kommer älgandes genom sin dörr, han bryter ihop av skratt när han förstår att ängeln endast var skuggor på väggen. 

Är man kvinna och blir så rädd, var ju toalettbesök ett måste, när jag skulle gå tillbaka (jag hör fortfarande sonen ligga och skratta i sitt rum) så råkar jag träffa en tavla som står på golvet, den välter och väcker min man ytterliggare en gång (han stiger upp kl 04.00), bara att be om ursäkt igen och börjar själv skratta åt nattens bravader. 

Smiling society = Le mot någon och du får ett leende tillbaka (Tilde tipsar)



Git   

Kommentarer
Postat av: Eva, lchf-coach:)

Yummi, trots inte så mycket LCHF :) men du, var tog kolaknäcken (till HÖGER) vägen, den såg vi inte av - redan uppäten? JULkram Eva

2009-12-16 @ 21:33:46
Postat av: Blogg-Pilla

Ha ha familjen rolig i gång igen, kan jag få receptet på kolaknäcken i morgon? o du årets glögg är inte citrus utan clementin fniss

2009-12-16 @ 21:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0