Vad är det för fel?

Jag har nog tappat greppet när det gäller matlagning. Just nu så vill jag inte laga mat, har inga idéer på vad jag ska laga. Men vill självklart äta! Detta går ju inte riktigt ihop sig. Tanken på att behöva hitta på och gå och handla, säger bara usch. 

Jag behöver tips på "vardagsmat" som går snabbt att laga, till detta en inköpslista så jag slipper skriva den själv, bara trycka på print knappen och in i butiken och hämta.

På tal om tips, i morgon är det 3 veckor till julafton. Lite lätt ångest inför det. Beror på att jag som vanligt är ute i sista minuten. Jag har handlat en del, men är långt ifrån färdig. Tyckte jag var ute i god tid när jag köpte några för ett par veckor sedan, tänkte att nu är det bara att shoppa på under någon vecka, sedan är det färdigt. Men icke, köplusten tog slut.

Usch vad jag låter bitter på allt. Men det är jag inte, men tiden går så fort just nu att jag hinner inte dra täcket över mig på kvällen förrän klockan ringer och jag ska upp igen. Tiden rusar och jag hinner inte med den. 

Hade en mycket god och trevlig lunch idag. Mrollan har varit på företaget i 10 år! Grattis till dig gumman! Åkte till Möckelns Herrgård tillsammans med andra 10- och 25 åringar. Förrätt parmaskinka med något gott i. Huvudrätt var sjötunga med mos. Dessert chokladkaka med grädde och färska bär. Tummen upp för alltihopa. Vår platschef drog lite historia, vad som hände för 10 resp 25 år sedan. Vet ni tex att det är 10 år sedan Euron kom? Nej, det visste inte jag heller. Sverige tog Brons i VM i bandy? Hur många länder deltager...? Men riktigt trevligt och gott sällskap så klart. 

Helgen blir planerad till att shoppa och sedan hälla mig i soffan och koppla av när kvällen kommer. Sova lääänge på söndag morgon och sen upp en runda till mamma, som jag inte hunnit med så mycket de sista veckorna. Dåligt samvete. Hur man nu ska bli av med det? Jag försöker ju att vara hos mamma så mycket jag kan och hälsa på, fika lite osv. Så egentligen, jag gör så gott jag kan. Det ska jag tänka på istället.

God kväll!

Git 

Kommentarer
Postat av: Älmhultare

Dina matlagningsproblem lär inte vara något problem när Thai matstället öppnar igen : )

Nära dit har du ju med.

Godare mat får man leta efter.

2009-12-03 @ 18:16:57
Postat av: Blogg-Pilla

du skall icke deppa, hade jag lagat häften så många olika rätter som du o lika goda hade jag varit glad

puss

2009-12-03 @ 21:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0