Frustration!

Vet ni hur ordet frustration beskrivs? Här kommer en mycket träffande förklaring: Känslor och reaktioner som uppstår när vägen till eftersträvat mål störs eller hindras!! Det kan jag skriva under på idag. Både störningar och hinder stämmer bra med denna tisdag. Usch.....

Maten var färdig när jag kom hem, så en lugn middag och sen en runda på IKEA för att bara få idéer och inspiration. Tja, känner mej lugnare nu.

Nu till något kul och positivt ----- eh ------ få tänka mycket ------  äh det får bli lite onödigt vetande som i sig är rätt intressant läsning, visste ni det här?

1. Fjärilar smakar med fötterna.

2. En ankas kvackande ekar inte, och ingen vet varför.

3. Folk i allmänhet är oftast mer rädda för spindlar än för döden.

4. Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa.

5. Det är möjligt att leda en ko uppför en trappa, men inte nedför.

6. Kvinnor blinkar nästan två gånger så mycket som män.

7. Det är fysiskt omöjligt för dig att slicka din egen armbåge.

8. Inget ord i det engelska språket rimmar med "month".

9. Ögats storlek är detsamma från födsel till död, men näsa och öron slutar aldrig att växa.

10. Den elektriska stolen uppfanns av en tandläkare.


Gokväll!

Git



Ps: Nr 7 ovan, har jag testat, prova ni också, hur det gick? Kul! 


Kommentarer
Postat av: BloggPilla

Haha du och jag vännen:)

2009-02-10 @ 20:50:20
Postat av: Anonym

...å tvestjärtar kan flyga :) ses imon, ny dag nya krafter!!

Kram Mrollan



2009-02-10 @ 21:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0