Övervikt är bra!

Läste en artikel som jag HJÄRNA delar med mig av i Expressen.se. Jag kände mig genast mycket nöjd med mig själv. 

Överviktiga kvinnor har mer av hormonet östrogen, vilket är positivt för vissa hjärnfunktioner, säger KI-forskaren Petra Thilers.
Vidare säger hon att övervikt skyddar hjärnan något mot den försämring som kommer naturligt med åldern. Övervikt gör att vi kvinnor behåller ett par viktiga hjärnfunktioner bättre än normalviktig (även då om maken tycker jag är jätteviktig)
Tjocka har också en förmåga att hålla många bollar i luften, samt den visuospatal förmåga, vår rumsuppfattning (kanske inte så konstigt, många utrymme är ju trånga om man är överviktig).

Fast jag tror ändå att jag fortsätter med min LCHF kost, det är ju så gott. Och jag mår bra förutom i helgen, gissa själva hur man kan känna sig när man ätit massor med hårdost som ystat sig i magen. Jo tack,  det värkte upp i kindtänderna, och tänk er att försöka få ut ett bowlingklot som sitter lååångt ner i magen. Inte lätt. Räddningen blev Aloa Vera juice och kokosfett. Smidigt!



Ha en trevlig kväll!

Git


Kommentarer
Postat av: Farmskan

Jag har ju sagt till dig om att det där med ostarna...

2009-02-11 @ 20:47:55
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: BloggPilla

Snart vill jag också testa det, kan du inte ta med dig recepten och visa det

2009-02-11 @ 21:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0