Vintertrött!

Jag behöver något uppiggande snabbt. När jag kommer hem från jobbet så faller jag som ett korthus. Kan det vara så att mitt sockerberoende har gjort att kroppen protesterar mot att den inte får socker mer.  

Fick hem en av sofforna idag som vi ska ha i vårt vardagsrum som vi försöker inreda nu så vi får mer sköna sittplatser, det är inte lätt, tycker det ser uppstolpat ut. Ska ha två vita soffor, vitt soffbord och vit rund matta. Där står också en gammal byrå, som jag fått av pappa. Den passar inte in längre...har bett maken, bjuda hem en av Kom-In tjejerna på kaffe efter jobbet, så hon får hjälpa oss med lite detaljer. Hoppas hon kommer i morgon redan, jag är så otålig.

Körde hem till Eva en stund och lämnade tillbaka hennes Aloavera dryck (med glädje), den smakar så illa att jag ryser bara jag tänker på den, stackars Eva som måste dricka upp resten, eftersom jag öppnade flaskan. Bra mot bowling klot i magen, som ska ut. Det fungerar!

Fick också en del bra tips på pigga-upp-medicin. D-vitaminer, inte de på apoteket, som innehåller för lite d-vitamin och för mycket annat skräp. Ska inhandlas i morgon. Och en påse Gojibär eller som de heter på engelska Wolf berries, ett bär innehåller lika mycket C-vitaminer som 6 apelsiner, de ni! 


Goji bär

I morgon kommer filmteam till jobbet för att filma och sen ska vi se det plus, de andra länderna som kommer till Stockholm när vi ska dit och  jobba och ROA oss. Sitter med en kletig ansiktsmask för att fräscha till huden, tur man är hemma själv ikväll, ingen som vill se denna nuna så här.  Sa till chefen att jag kommer runt kl.10 i morgon, det tar tid att missan-prissa sig vid min ålder.  Jag vet inte om han förstod att det var ett skämt, han tittade lite konstigt bara.

Nu ska jag jaga bovar, Efterlyst!

Git


PS. D-vitaminerna Eva rekomenderade heter Holistics D-vitamin, finns hos hälsokosten.

ps igen. Tack för alla tips Eva, jag behöver dom och dej!


Kommentarer
Postat av: Eva, lchf-coach:)

2009-02-18 @ 21:51:56
Postat av: Eva, lchf-coach:)

gör jag med glädje när jag vet vilka vinster det finns med LCHF & gojibär & d-vitaminer & nypon & gurkmeja... you name it! Se nu till att du förengångsskull får en luuugn nattsömn så att du visar din bästa framsida imorgonens filmning, kramkram E

2009-02-18 @ 21:56:53
Postat av: Tesstamente

Tack för tipset, ska genast inhandlas!

2009-02-18 @ 22:33:16
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Blogg-Pilla

ja goda var dina bär inte,men hjälper dem så är det jag som också skall inhandla dem. Du är snäll och hälsar Eva bara att de vill vi inte ha i groggen midsommardagen

2009-02-19 @ 19:24:17
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0