Blixtar och dunder?

Gårdagen började mycket tidigt för att att vara lördag alldeles för tidigt! Hittade inte min telefon, letade, ringde till den, nä borta. Tanken är ska jag spärra den? Anmäla den stulen? Efter stirrande runt så hittade jag den, tack o lov.

Skötte om det som jag inte hunnit under veckan, och sen bar det iväg till Tollarp. Blir lika förundrad varje gång  över pendlarbilarna som kör denna väg varje dag. Fast jag har hört att ni har kul i bilen, många glada skratt. Det har ju inte jag då när jag cyklar till jobbet, jag skrattar inte så ofta då. Skulle väl bli stoppad för toking om man cyklade omkring och skrattade, kanske skulle prova en dag? Nä, risken att möta någon som känner en eller ens barn är för stor, är ju infödd Älmhultabo.

Kvällen var så mysig! Så kul att träffas under andra former, Åhusarna och värdparet. Så mycket god mat att tom Mange sa att min mage stod i åtta hörn, det var sant. När vi satt och åt, så kom det plötsligt en jätte blixt över himlen, vi började fundera, kan det verkligen åska mitt i vintern, då konstaterade vi att ja, det kan det nog, sen åt vi vidare. Såg idag på nyheterna att det var en metafor eller något sådant. Va häftigt!!

Igår kväll blev det också sing-star, sketakul! Har bara hört talas om det, svårt, men oj va kul. Upptäckte att Pillan är en riktig tävlingsmänniska, fast det misstänkte jag innan. Åhus vännen, vilken fin dans du fick till, undrar om sladden till micken virades av? Vem som vann, äh - det spelar ju ingen roll.

Körde hem vid lunchtid idag, fick med mej maken i på Mio, de ni, det gick, jag körde och jag hittade avfarten (var orolig över att jag inte skulle göra det, för maken hade inte visat mig den, för han vill hem så fort som möjligt), kikade runt bland soffor och fåtöljer, men no, ingen som passade i smaken.

Dagen idag har varit en riktig slappe-dag, blir tidig sänggång, i morgon börjar nye chefen, spännande!

 Ha en go kväll!

Git

Kommentarer
Postat av: Majsa Tajsan

Heeej din toka!! Va SKETAKUL att du ussu har en blogg, du skriver ju bara för härligt kul du!hahaha! Jag kommer följa varje steg du tar. Nu ska jag läsa vidare på din underhållande blogg ler. Vårda er väl och hälsa alla, saknar er en massa härnere!!! Puss o Kramar Majsatajjsan <3

2009-01-19 @ 17:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0