Skånska dialekter!

Förlåt mina kära vänner från Skåne, men blev tipsad om en länk på youtube, som är så vansinnigt roligt!
Det som är lite kul, är att mannen från Trelleborg, det är inte lätt att höra vad han säger. Gå gärna in på länken nedan och lär och lyssna:
 
http://www.youtube.com/watch?v=Wc3-AyPLa6I


Idag har julen åkt ut, förutom då några barr som gömt sig i springorna i golvet. Granen barrade så in i hundan, hur försiktigt man än är så rasade det bara, och då ska man släpa granen genom huset, försiktigt, känns ju löjligt, det är bättre att dra på, och ta skiten efter.

När adventsstakarna skulle ner, såg jag ett smalt långt "snöre" utmed golvet. Det var en oinbjuden gäst, som jag nu i efterhand, har delat mina jordnötter med mig. På mattan under matbordet, låg det nämligen en samling av dessa, när jag såg den högen, tänkte jag, undrar varför någon lagt en hel hand med nötter under bordet, såg lite konstigt ut. MEN nu fattar jag, det var ju musens förråd. Trevligt, jag har ju själv gått och småätit av dessa under fm och igårkväll, hoppas bara inte att musen blev nödig och gjorde number 2 i nötterna jag åt. Ja, jag vet, jag tänker alltid på vad som kan ha hänt. ska sluta med det. Blir jag dålig i magen och börjar kräkas, vet jag ju att det bara är en liten bacill som hälsat på.

 


Kram
Git

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Vi sköningarrr prautarrr sau gött

2009-01-04 @ 19:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0