Semester!

Nu har vi kommit hem från Gotland, mycket tvätt blir det. Samtidigt som det är skönt att komma iväg på semester, lika skönt är det att komma hem. Ringde mamma och berättade att vi var hemma igen, kollade igenom tidningarna och bara njöt. Sen kom syster med make på besök, (de hade varit hos mamma) vi tyckte att de skulle vara lite "wild and crazy" och stanna över, helt oplanerat, men se det gick inte...så då åkte vi med dom till Halmstad. Vi tänkte det kan väl inte vara några problem att åka kommunalt hem dagen efter. Gissa om det var lätt?! Det är inte lätt att hitta bra kommunikation, när det dessutom är två län inblandade. 4:a byten, 2ggr med tåg och 2 ggr med  buss, 3,5 timme  för att åka 10 mil. Helt hysteriskt. Vi fick ringa och be sonen snällt om han ville åka och hämta oss. Väluppfostrad som han är, kom han och flickvännen och hämtade oss efter det att de slutat jobba. Vi hade en kanondag i Laxvik, har tom badat idag 18 grader i vattnet, men det var så skönt i solen så det gjorde inget. Nu är vi hemma och bara att fortsätta med tvätt...

Nedan kommer lite sköna bilder från Gotland:



Denna bild tog vi innan jag skulle börja packa, hittade yngste sonen i resväskan, han ville också följa med, och så blev det.



Kvällspicknick nere vid stranden i Visby, en underbar kväll!



Det molnade på, men solen tittade igenom molnen, så vackert, Stoffan ställde upp som modell.



Lunch picknick i Almedalen med våra goa vänner!



Ser ni humlan i gräset? Jag la mig på den när jag skulle sola, det gjorde så fruktansvärt ont, det brände och sved och jag började frysa. Botemedel hittade Eva, lös upp en Ipren i bubbelvatten och badda, det gick över.



Jag och maken ovanför Visby innerstad.



Vi åkte till Fårö på lördagen, ärligt talat, jag var inte imponerad av ön. Vi hittade i alla fall Kutens bensin, helt otroligt, tiden stannade verkligen här när James Dean dog. Vi gick in och åt Crepes av något slag.



Inne i restaurangen, här beställde vi vår mat. Alltså detta stället var så häftigt!



Dax att åka hem, sitter och insuper den sista solen innan färjan avgår. 

I morgon blir det grill med goda vänner som bor i Vietnamn, de är hemma i Sverige och hälsar på släkt och vänner, ska bli så kul att träffa dom igen.

Ha en go kväll

Git  

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Värsta modellbilden ju den sista... Kram och välkommen hem!

2009-07-15 @ 12:39:03
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: klackamaria

vad sitter du o spanar på kan man undra? skickar samtidigt en liten sommarhälsning från mig

2009-07-15 @ 16:29:15
Postat av: Anonym

vad sitter du o spanar på kan man undra? skickar samtidigt en liten sommarhälsning från mig

2009-07-15 @ 16:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0