Torsdag-Lördag

En kort sammanfattning från i torsdags och frammåt. Torsdagen bjöd på strålande väder, så vi packade matsäck och annat för avfärd till Åhus. Njöt av solen och ljudet från havet och ett gäng ungdomar som låg bakom oss. Det var snillen spekulerar, tex. Dö, vau skulle deu velja, autingen ingen mad alls, eller skräpmad?
Den frågan plus många andra ställde de varandra, så vi låg och klurade på vad vi skulle ha tagit, tidsfördriv och inte mycket hjärnverksamhet här inte.

Frammåt sen eftermiddag, åkte vi till Pillan och hennes make. Gjorde oss fina för att åka till fru Ekdahl med sin make, några snabba uppfriskande drycker och sen med den lilla båten över till en mysig restaurang, åt gott och lyssnade/deltog i en jätte häftig sångverksamhet. Ett liveband som heter Patriks Combo, spelade, spexade och "apade" sig (han klättrade i tälttaket). Helt suveräna. Tack för en trevlig kväll!

Vaknade ganska sent, men det var bara skönt. Åt en god frukost hos familjen Pilla. Därefter åkte vi till stranden igen, hann knappt lägga huvudet i sanden förrän maken snarkade, pinsamt, vi var ju inte själva där!!!

Körde därefter hem och blev bjudna till äldste sonen o sambo, de hade grillat, mums gott!

Idag vaknade jag till ösregn, en bra-bok-dag. Har fått en bok av mika som jag började läsa som heter "Gör vad ni vill, men döda henne inte", har väl läst en sådär 5-6 kapitel, vet faktiskt inte om jag kan fortsätta, det är en sann bok som handlar om incest, sadism och misshandel, jag mådde riktigt illa, så jag la boken ifrån mig. Visst är det lätt att blunda och säga att jag inte läser mer för att slippa veta att detta desvärre är verkligheten för, ett fåtal barn därute någonstans. Vad kan jag göra? Vad ska jag göra? Hur ska jag få veta att det försigår? 
Usch, Fy f_n (förlåt) för dessa plågoandar.  

Denna veckan blir det förhoppningsvis en massa golf, har inte hunnit med det alls.

Ha de gott och ta väl hand om er!

Git

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0