Blött kallt!

Det regnar och regnar. Var på träning igår, och det regnade hela tiden. Stylingen höll inte riktigt hela vägen. När regnet så småningom kryper igenom alla regnkläder och luvmössan är i vägen för sikten, är det bara att fälla ner den och låta håret bli dränkt. Mascaran rinner in i ögonen och det svider, gnider lite lätt och upptäcker nar jag kommer hem att jag ser ut som en tvättbjörn runt ögonen som skulle behöva en omgång i torktumlaren. Men kul är det! (att träna alltså)

Dagens inlägg handlar om vad som hände på lunchen. Tog bilen till jobbet för att det regnade och jag hade inget paraply, de ligger på jobbet. Ingen bensin, så på lunchen passar jag på att tanka på vägen hem. Stoppar in mitt bankomatkort i pumpen, mobilen ringer, svarar och meckar samtidigt med pumpen. Låter tanken fyllas och börjar samtidigt fundera på var mitt kort tog vägen, får lite lätt panik, hur har jag kunnar slarva bort det? Ber att få återkomma till honom som jag pratar med i mobilen. Kortet sitter fast inne i automaten! Börjar leta efter ett telefonnummer till Hydro, hittar en broschyr och numret till deras Kundtjänst, de svarade tack och lov direkt. 
- Okey, vi ska be en tekniker titta på det och se om han kan starta om automaten.
- Hur lång tid tar det? undrar jag
- Inte så lång stund, jag ringer tillbaka, svarar hon.

efter ca 20 minuter ringer hon tillbaka:  

- Har du fått ut ditt kort ännu?
- Nej, men pumpen har ändrat status till ej tillgänglig nu, svarar jag.
- Okey, du måste vänta kvar för om den kommer igång, så hoppar ditt kort ut.
- Hur länge ska jag vänta då?
- Jag vet inte, fungerar det inte får vi skicka ut en tekniker på plats.

Då får jag ett bryt, jag HATAR kort!!! 

Då ploppar kortet ut, tack gode Gud. Hem och lagom irriterad. Då stimmar lille sonen omkring och hittar inte sitt pass och sina nycklar. Letar länge och väl. Sist han hade passet var förra lördagen på fotbollsfest. Jaha, då har du klart tappat det, så ring polisen och anmäl det borttappat så ingen tar det. När han sitter i telefon och väntar i kö?! Kommer han på:
- det ligger i handsfacket i bilen och nycklarna ligger i golfbagen!!!!

Kom tillbaka kl.13.35 till jobbet, alltså klarade nästan av allt på en timme, missade lite. Lunch? Nä, det fanns det ingen tid för. Det kunde varit värre, jag kunde suttit fast vid macken ännu och väntat på att kortet skulle ploppa ut!

Godnatt!

Git

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Nej Git... du älskar kort =)

2009-06-14 @ 19:53:58
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0