En helt vanlig måndag!

Började dagen med sista avdelningsmötet innan semestern. Lite info och därefter några bra diskussioner.
Haft lite städdag på jobbet idag, sorterat och kastat. Nu börjar det bli lite struktur på det också.

Undrar vart veckorna tar vägen? Men kommer på att det är jag själv som fyller dom. Kvällarna rinner iväg, det är ganska intensivt med träningen på golfen nu, vill ju så gärna ha kortet till semestern, men det ser mörkt ut. Det är inte så lätt som det ser ut. Sen har jag fått städfnatt. Nu när solen skiner och regnet öser ner om vart annat, blir fönstrena inte kul. Så de fick sig en omgång ikväll. Pollen har sörjat ner hela altanen, som inte alls är länge sen vi städade, tog den också ikväll, för sen är det fullt ös hela veckan på kvällarna. Snart är det midsommar, då ska vi åka till Sandviken till goa vänner.

Uppe hos mamma igår en sväng, tvättade och pratade lite. Det är så sorgligt att man kan tappa minnet ibland och ibland inte. Att själv komma på att man är så glömsk att man inte kommer ihåg vad det är för dag, om man har ätit, sist någon var och hälsade på, att inte minnas det. Inte kunna hitta på orten man har bott på i över 50 år. Att som anhörig höra samma berättelse om och om igen, utan att tappa tålamodet, är en utmaning ibland. Det är då det dåliga samvetet kommer, och man får tänka innan man pratar. Men jag har tålamod. Måste bara få ut det ibland, pysa och tycka att är det orättvist. I morgon ringer jag henne igen och frågar hur hon har det.

Godnatt

Git 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0