Golfträning, grillkväll, golfträning...

Sicken vecka, har inte hunnit med att blogga alls. Det är intensivt med träningen, det är endast 1 gång kvar nästa tisdag, då är det teoriprov, så lite plugg till. Slagprovet är genomfört och godkänt. Idag gick det inte alls bra, jag var trött och väldigt ofokuserad. Men det gjorde ingenting. Att jag är trött beror delvis på den grillfest som vår grupp hade hemma här igår kväll. Alltså, det är så roligt att träffas utanför jobbet och "fika", och prata helt fritt. Anki med sin lista, Roffe Poffe Luen, Stig i Fothult, ja, jag kommer inte ihåg allt på listan. Dessa roliga berättelser, glada skratt, kramp i magen är bara förnamnet. Tack alla ni för er härlig kväll tillsammans. Tyvärr så är det en av damerna i gruppen som snart slutar, 6 dagar kvar sen är hon ledig. Vemodigt, men tänk att vara så fräsch och pigg och omöjligt att se på henne att hon skulle ha uppnått pensionsåldern. Håller sig igång med mycket promenader och Friskis&Svettis flera gånger i veckan. Usch, vad jag känner mig lat. Oavsett, avtackningen blir efter semestern, så än är det inte sista festen, nä, det blir en till. 

Att stiga upp i morse kändes näst intill omöjligt. Men allt går (utom små barn och tennsoldater) så 08.00 gick jag in genom dörren till jobbet. Trött och tror faktiskt att hjärtat slog dubbelslag, läskigt. Men kom igång så småningom. Chefen bjöd på god midsommarlunch idag, potatissallad på nypotatis, pastramiskinka (jag tycker inte så mycket om sill), ägg och tomater. Sen lite jordgubbstårta på det, satt som en smäck i magen. Tack för god mat och initiativet.. Det är midsommar då är det tillåtet att nyttja lite sött också. 

Fikan på eftermiddagen bestod också av tårta, tog en liten liten bit av den också, det var platschefen som bjöd, gott igen.
 
I morgon åker vi till Rydharna i Sandviken hela gänget, ska bli så kul och träffas, oavsett väder, men det gör inget om vi får lite sol och bad?! Man vet aldrig.

Midsommardagen vilar vi innan vi åker vidare till bloggpilla och sen 1 mil ut i skogen på en utedansbana, så DÅ måste vädergudarna vara med oss. Det går inte dansa om det ösregnar, halt och man glider ifrån varandra och tappar greppet, det blir nog mest brottning då. 

Ha en underbar ledighet och en skön midsommarhelg!

Git    

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Ha det så kul och njut av utedans och mygg (!) i Venestad. Det brukar bli kanonkul. Ses pigga och utvilade på måndag! Kram

2009-06-19 @ 11:53:58
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0