Putmage!

Läste precis en artikel i en tidning om olika sätt att bli av med putmage. Äta vissa saker och träna andra övningar än sit-ups. Känns faktiskt som jag har testat det mesta av dessa metoder. Sista utvägen, som det stod, om man fött barn är plastikoperation! Fattar inte att en tidning kan säga att det är sista utvägen??? Är väl inte många som lägger sig under kniven för att få bort en putmage, eller?  Sista utvägen måste väl ändå vara att helt enkelt acceptera att man fött sina underbara änglar och att magen blir inte platt efter det. 

Igår bokade vi Gotland, Visby. Ska bli väldigt kul och spännande att åka dit. Vi har inte varit där tidigare så vi har säkert mycket att upptäcka. Vi åker v 28, ca 2 timmar efter maken slutat jobba på söndagen. Det är inte medeltidsveckan (tack och lov) har annars hört mycket om den, men nä, det finns säkert mycket annat...vi har bilen med oss så det blir till att ta den på tur och kolla in Fårö också. 

Den enda erfarenhet jag har av Gotland, förutom att en kollega bryter lite på Gotländska, är en lastbilstur till New Castle, i mitt tidigare jobb. Åkte med två Gotlänningar, som för att vara roliga, verkligen vrängde orden ut och in, förstod inte ett jota. Sen drack de magkatarr medel direkt från flaskan. Jag pimplade vatten och kaffe, smart. Den lååånga vägen genom England är väldigt lång, platt och inga träd, buskar eller rastplatser. Jag blev nödig, chaufförerna kunde ställa sig mellan bilen och släpet och göra sitt, jag fick springa en mil för att hitta skydd... lite jobbigt. Vi kom fram runt 23 på kvällen, ute på landsbygden. Då säger dessa Gotlänningar:
 - jaha, nu ska vi sova, vi gör inget förrän i morgon igen.
- Okey, tänkte jag, var ska ni sova här?    
- I lastbilen, här är två sängplatser.
- Jaha...lång fundering, finns det något hotell i närheten?
- Nej!
- Där finns en busshållsplats, jag ställer mig där! Och tur som en tok, kom sista bussen in till centrum. 

Åkte den och sa till busschauffören att säga till mig när vi var vid ett hotell, att jag ska av. Vi kom till slutstation, där hoppade jag av och såg allmänt vilsen ut (normalt läge alltså). Då kommer en kille i 15 års åldern fram och frågar om jag behöver hjälp. Ja, svarade jag. Han hjälpte mig att fixa en taxi och sen in på ett hotell, fick ett rum. Mannen som hjälpte mig upp med väskan gav jag 10 pund, han sken upp som en sol, och sa att han var ledig i morgon, gav mig sitt telefonnummer och om jag behövde skjuts eller något kunde jag bara ringa honom. 10 pund är INTE = 10 kr. Tänkte inte på det....Tro fasen att han blev glad och kände att här kunde han nog tjäna pengar. Allt gick i alla fall bra till slut, jag ringde han dagen efter och han hämtade upp mig körde mig till det stora möbelföretaget, sen flög jag hem till Sverige, ingen mer lastbilsåkande hem.

Ha en go kväll!

Git    

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Ha ha ha från putmagen Färm

2009-06-04 @ 18:44:56
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: Blogg-Pilla

tror du vi kan få mängdrabatt om vi är många som blir skurna samtidigt????

2009-06-04 @ 21:49:05
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0