Underbara söndag!

Lite lagom vindigt och klarblå himmel, visst är det skönt att leva! Med en spray-vattten-flaska i handen och en solställning saknas egentligen bara en sak, en pool på altanen, det hade räckt med en liten i plast som jag kan knyckla in mej i. Men icke sa maken, det stör.

Vi hade även tur med vädret igår kväll när vi var på Kvarnavallen fest, lummigt och massor med knott och mygg, men dom fick vi dansa bort. God mat och mycket folk. Lite lekar och sedan dans. 

Det var mycket folk från Virestad (konstigt? födelsebarnet bor ju där) och några av dom har lantbruk men inte alla. Hörde en diskussion mellan en bonde och en som inte var bonde:

- Nu har jag tagit in 10.500 st  hö-balar, så nu klarar vi oss hela vintern. (bonden)
- Oj, va jobbigt!!! (inte bonde)
- Jobbigt??? Nä, de va inte jobbigt (bonden)
- Jamen, att räkna dom ! (inte bonde)

Är det inte gott, ett gott skratt fick jag i alla fall.

Ska upp till mamma en runda och fixa lite med hennes tvätt, tar Rutan med mig. Rutan är min systers hund, hon ska ha semester hos oss en vecka när hennes husse och matte är på Cypern. Och en vecka till sen åker vi till Gotland, och såg i tidiningen idag att det är denna veckan det är politikervecka...det gör ju inget. 

Ha en bra söndag

Git 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0