Uppe med tuppen!

Japp, gick och la mej ganska tidigt igår kväll, var trött efter shoppingen. Vaknade strax efter midnatt av att Sassa, hunden vi passar, hoppar upp i sängen och tror att jag också vill hopp & lek, så dax. Det ville jag inte!!! For upp och öppnade dörren in till yngste sonen, släppte in Sassa, där kan hon sova gott. Somnade om ganska kvickt. Hade ställt klockan redan 06.30 idag, 30 minuter tidigare än vanligt. Tänkte vara på jobbet i god tid och förbereda veckans gruppmöte. Och det var jag, kanon va´? 

Åkte hem en stund till mamma efter jobbet, hon hade vattnat blommorna igen, så jag fick hälla ut lite, höll på att rinna över i krukorna. Annars var hon pigg, spelat kort med kompisarna.

Ätit en god laxfilé med gorgonzola ost och vitvinssås (min favorit hittills, skulle kunna dricka den, såsen alltså). Blomkålsmos med mycket smör i.
 
Borstat hunden, hon är exakt likadan i lynnet som vår fina hund i himelen, gillar inte när man borstar tassarna, springer och gömmer sig, hoppar upp i knät på mannen, tror att han ska försvara henne, ja knepen är många, men jag vann till slut.....Så nu är hon en söt mjukis.

Go kväller!

Git   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0