Är det konstigt?

Att det kör ihop sig ibland i magen? Med så mycket "bra" bakterier och "dåliga" bakterier vi har i magen, klart att de dåliga vill utmana ibland.  

Två kilo myllrande bakterier. Två kilo!!! Det är vad de flesta av oss bär runt på i vårt mag-tarmsystem. Att bakterierna är viktiga för vår hälsa har man vetat ganska länge, men nu ska svenska forskare för första gången i detalj kartlägga hur fördelningen av bakteriearterna vi har i oss ser ut. Det är ju bra, jag har alltid undrat!



Så här ser en magbakterie ut, har jag två kilo av dessa? Inte längre...jag lovar, de har åkt ut under dessa två dagar.

Idag har det blivit UUtiset, finska nyheter, Supernanny, Ellen show, mm. så nu måste jag plåstra om mina liggsår och träningnsvärk i vaden. Soffan jag legat i ska slängas ut i helgen och in med en ny. Den är så nersutten nu att den lutar mot mitten och sen utåt, det är en kamp att hålla sig kvar. Därav träningsvärken i vaderna.

Har ätit fil (nyttigt, med goda bakterier), och även en köttbit, det har gått bra. Så i morgon räknar jag med att vara tillbaka till jobbet!! Äntligen. Gillar inte alls att vara hemma, känner mig onyttig och dessutom vill jag ju inte må dåligt. Har inte tid med det.

Har också lärt mig idag, att man inte ska planera för långt frammåt, för när man är i min ålder, är risken stor att man glömmer bort vad man planerat. Så, vad är det jag brukar säga? Just det, Fånga dagen!  I morgon kan det vara försent.

Ha en underbar kväll

Git

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi längtar efter dig! Kram Å

2009-05-19 @ 20:01:07
Postat av: Blogg-Pilla

Äntligen, har du kryst ut alla hemska bakterier haha

välkommen tillbaka i morgon. Kram

2009-05-19 @ 21:12:35
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/
Postat av: anna

åh fy, 2 kilo, jag tror nog att jag kan ha 4 kilo, det är därför minmage inte ser ut som jag vill att den ska göra, jag skyller på bakterierna!

2009-05-19 @ 22:45:00
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0