Lång helg!

Snart är långhelgen över, det har varit ett fantastiskt väder! Fått mycket ny energi (kanske så jag snart börjar sjunga jullåtar) och redo att möta en ny vecka. I morgon blir det tex. att fira en 40-åring, grilla korv i rondellen på jobbet. Ja, det blir en del vanligt jobb också. 

Gårdagen var sol, sol och sol. Sen en vända till Diö Spa frammåt eftermiddagen. Invigning av grillen blev det när syster och maken kom. Gick lysande, men blev snabbt kallt så vi flyttade inomhus. Satt uppe länge och åt goda ostar, chilli och pesto, så goda och ett gott rött vin till det.


Pesto ost!

Idag blev det tvättstugan som fick besök, oj va mycket det fanns där då. Bara att hugga i. Hur kul är det på en skala? 
Passade på att rensa lite i garderoben också, känns skönt med lite plats, när det är nystrukit när man hänger in, om det inte trängs alldeles, så det blir skrynkligt direkt. 

Ikväll blir det super lugnt, har redan tagit på mig mysbyxor och ska grotta ner mig i en bok som är en riktigt rysare. 
Den hemlige kocken - det okända fusket med maten på din tallrik, en bok som skakat livsmedelsindustrin i dess grundvalar.
Vi konsumenter inser plötsligt att vi är grundlurade av de stora livsmedelskedjornas utbud, rikt på tillsatser men fattigt på råvaror. Men vad ska man då äta, är den givna följdfrågan från den omskakade matkunden. Och hur hittar man de genuina och oförfalskade livsmedlen? 
Ja, svaret hoppas jag finna när jag läst ut boken. Då blir det kanske svältdiet, eftersom det verkar inte finnas så mycket att stoppa i sig om man ska undvika allt. Det kommer jag självklart att vara tvungen till, att äta allt det som livsmedelskedjorna trycker i, men jag kanske kan välja bort det mest otäcka!

Go söndag!

Git
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0