Logdans!


Madde och grabbarna spelade.


Vilken fantastisk helg! Efter städningen i fredagskväll blev det tv soffan. Sov lagom länge på lördagen och sen förberedde vår del av matkorgen, ostbricka. Tråkigt nog har affären inte kvar pestoosten som är en av mina favoriter, så det blev lite andra ostar, de var goda de också. Vindruvor och jordgubbar packades ner tillsammans med en flaska väl avkyld mouserande rosévin. Sen kom taxin som tog oss till förfesten och sen en buss som tog oss till Torsholma och logdansen som Lions anordnar varje år. Mycket dans och goda vänner, träffade många som jag inte sett på flera år, hade nästan glömt bort en del av dom. Humöret var verkligen på topp och en stor sol som var med oss länge på kvällen. 
När vi skulle gå hem, kom en tjurig taxi chaufför, sa till fem bilar att de fick backa tillbaka för hon kom inte fram, nä - det går inte köra två bilar i bredd på denna smala grusväg, efter lite tjafs så flyttade taxin på sig med ett riv, lyckades putta till mig med bilen, så jag hamnade i diket, hon såg inte det, lite halvchockad kravlade jag mig upp utan större skador, lite rivsår i handen och på benet. Tokkärring!! 

Idag söndag, har det blivit ganska slappt, legat i solen och försökt få lite färg, sprang mycket ut och in, blev jättevarmt och dåsigt, kanske inte bästa dagen att ligga i solen, lite halvseg idag. Sen upp till mamma och firat morsdag. Syster var också där och två av hennes barn. Mamma var på toppenhumör.  

När jag kom hem stod ett fång rosa rosor och en 86% choklad på bordet, från mina älskade söner, TACK godingar. Så glad jag blev. 



Maken och sonen åkte till fotbollsträningen och jag ska ligga och zappa i soffan, börjar bli lite hungrid så det blir nog att beställa en sallad några meter härifrån idag. Inte kul å laga mat till sig själv. 

Just nu är det 37 grader varmt på vår balkong, liiite hett å sitta där!

Ha en go kväll!

Git


Kommentarer
Postat av: Farmskan

Tack för din insats idag med frågorna <3

2009-06-02 @ 19:26:09
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0