Musik kåren!

1:a Maj, hade glömt att det var det igår när vi gick och la oss i går kväll. Men blev hastigt påminnd om det kl.07.20 i morse. Jag bor precis där en tunnel slutar, i den kom som vanligt musikkåren och gjorde sin general repetion. När de är i tunneln så ekar det och ljudet kastas mellan väggar och tak och sen studsar ljudet in i grannhuset, det låter som en allvarlig bilolycka, rutorna skallrar om man vaknar av att man står som ett spjut rätt upp i sängen och undrar vem som släppt in dom hos oss. Till sommaren har vi bott här i 6 år, så det är 5:e året i rad som detta inträffat, men det gör ju det samma om man blir väckt så här på morgonen, jag kommer inte att komma på det nästa år heller. Man tänker liksom inte så när man vaknar av detta oljud, - Åh det måste vara musikkåren som är ute och tränar, Åh, nu kör det trumsolo i fönsterkarmen. Nä jag tänker (möjligt att jag skriker) För helv..t jag har SOVMORGON!!! Bör tilläggas att när man somnat om så tar det ca 20 minuter då har de vänt någonstans och kommer tillbaka. Hade jag inte varit så trött, så hade jag spänt en snubbeltråd, men vem orkar gå ut och krabba med det.



Oavsett blev det inget  1:a maj tåg i år heller för vår del. Utan det blev en sista repa på altanen med olja, sen handlade vi lite lunch och bjöd in oss till äldste sonen med sambo och grillade lunch.

Deras söta fega katt var ute, (i långt koppel bundet en stolpe) han trasslade in sig i grillen och välte den, sen vågade inte han vara ute mer. Plocka glödheta briketter och vattna, sen var allt frid och fröjd en stund. Sen gjorde äldste sonen samma sak, fast han var inte i koppel, men lyckades på något vis välta grillen en gång till. Helt otroligt! Vi tackade för oss efter ett tag och körde hem. De skulle också iväg, ni glömde väl inte att vattna lite extra innan ni går och lägger er.

I morgon kommer syster och man och hälsar på. Kuligt!

Git 

Kommentarer
Postat av: Blogg-Pilla

Tror ni behöver ha drulle försäkring allihopa i er familj haha

2009-05-03 @ 16:45:02
URL: http://pernillanordholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0