Valborg!

Blev inget majbål i år, det är 2:a gången på 30 år som vi inte fått tända på. Det blev självklart grillning ändå på Lakestigen, med det goda gänget, Göteborgarna, värdparet, min "gamla" gympalärare, grannen, värdparets syskon och föräldrar, ja, listan var lång. Och så trevligt som vanligt, tack för en go kväll alla!

De andra åren när vi fått elda, är det alltid lika spännande och se HUR elden ska tändas, det vill man inte missa kl 18.00. Det har varit raket start, skjutit med pilbåge med brinnande spets, lagt ut bensin i gräset i en sträng till den når brasan och poff så brinner det i massor. Ett år lät det som ett jättepoff och värdinnan stod lite nära...det blev het i trasorna, kommer du ihåg? 

Traditionen är ju också att alltid koka majskolvar i brasan, en stor gryta med vatten, och massor med majskolvar i, som efter ett tag kokar och ätes med mycket smält smör och salt, gott. Det gick tyvärr inte i år. Så sorry Peter, du som tog med dig traditionen, vi var tvungna att bryta den i år. Vi saknade också gitarren, självklart också han som spelar på den och hans fru, men ni sitter ju lite längre bort, närmare bestämt har ni ju bosatt er i Hanoi, hoppas ni hade en liten majbrasa och tänkte lite på oss i Svedala också.

När vi sen cyklade hem i vettig tid, mötte vi ett gäng lite överförfriskade ungdomar som vänligt försökte säga något, det blev "-glad majbrasa" på er. Man tackar!

Kameran glömde jag hemma så inga bilder, tog några med telfonen, men teknikfread som jag inte är, så vet jag inte hur jag får ut dom från mobilen till datorn. 

Go kväll

Git  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0