Grått och disigt!

Nu gäller det att visa sin soligaste sida. Med detta väder som vägrar ge med sig, så grått och disigt, små duggar ända in i märgen. Finns fortfarande solen bakom allt detta?

Vi får hjälpas åt att skina som solar själva! Idag tog jag faktiskt till lite hjälp på traven. Jag var på A-huset och bokade in en soltid, min grå/blå hud ser inte särskilt frisk ut. Lite färg på den lättar upp stämninen framför spegeln på morgonen (hoppas jag). Fick tid redan ikväll. Har nu legat där och njutit en stund.

Annars har kvällen gått åt till att få hemmet rent inför helgen, för på lördag så bär det av till Halmstad igen. Ska hämta en halv gris. Har beställt detta av en bonde som också fixar en styckare. Då har jag fått order om att jag måste vara med, för man måste säga hur man vill ha den styckad. HJÄLP! Hur ska jag kunna veta det? Allt kött köper ligger ju färdig packat och precis så som jag vill ha det just då. Jag får väl läsa in mig på nätet, vad allt heter, jag kan ju kotletter, fläskfilé och köttfärs. Skinka med ju, men det vill jag inte ha, det finns det till bra pris och nästan färdigt i butiken. Kommer ihåg när jag var liten och mamma lade skinkan i saltbad flera dagar innan jul, det var avancerat (tror jag).




God kväll!

Git




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0