Helg med spa och Uggla!

Virrade runt i fredags morse innan jag hittade vägen till Skoogsgården i Kille berg, hur svårt kan det vara att hitta dit. Jag har ju varit där förut och Killeberg ligger söderut, bara att tuta och köra. Kom förbi DC:t 700 m längre bort tar vägen slut, hoppsan. Vände och fick köra tillbaka. Hade också varit vägvisare åt andra halvan av gänget, det visade sig att de stod 3 km fel i Killeberg, tja hämtade upp dom och så småningom kunde vår heldag börja. Fick massor gjort, känns bra.

När vi vaknade upp på lördagen lagade vi lite plockmat och packade in oss i bilen och åkte till Ronneby Brunn för en avkopplande och party helg med våra goda vänner från Tollarp. Kom dit två timmar innan rummet skulle vara klara, men vi hade tur! Fick rummen direkt och kunde därmed börja med att äta gott och dricka lite bubbel. Det  blev bara en halvflaska, den hade ju skakat omkring i bilen, så när maken öppnade den så stod det som en fontän ur den och det blev till att ta nästan alla små toapappsbitar inne från toan och torka  bort allt klibb från golvet. Inga sura miner. 



Svidade om till badkläder och morgonrockar, ner till Spa avdelningen. Badade, bastade och solade. Jag stod och solade i en automat som såg ut som om det såldes coca-cola burkar i den, den gick inte heller låsa. Så den stunden jag stod där inne och solade, öppnades dörren ett antal gånger, åh ursäkta ville bara titta vad det var där inne. Lite tyken var jag allt då, "STÅR DET NTE UPPTAGET PÅ DÖRREN???" Jo, men jag tänkte....



På kvällen var det julbord och underhållning i form av ett gäng som härmade en massa kända artister, dans och sång. Massor av god julmat, jag åt tills jag fick halsbränna, äckligt!



Det var ca 550 personer där och ca 350 av dom var inbjudna plåtslagare, japp fullt ös medvetslös var mottot för ganska många av dom. En kille som var något överförfriskad, ramlade in i mig när jag tog en nypa luft, vakten säger till honom, "Akta den eleganta damen" varpå han svarar, med en något otydlig skärpa i rösten, "hon är inte gammal", vet inte om jag egentligen blir glad för en sådan kommentar, men jo, jag får vara glad för det lilla.

Åkte hem i vettig tid efter en stor frukost bufé, som om jag inte ätit nog för resten av året (det är ju snart slut). 

En härlig, rolig, skön helg med Pillan o Mange, utvilade? Nja från vardagen, men kroppen säger att det var en häftig helg!

God kväll

Git   

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Ser skönt ut =)

Härligt att unna sig lite gott ibland

2009-11-29 @ 21:00:25
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: Blogg-Pilla

Tack för en kanonhelg, verkligen roligt och mysigt. Ses på tisdag, kram

2009-11-29 @ 21:41:47
Postat av: Anonym

Bara 23 dagar kvar till Julafton!!



Detta firar vi med en tävling i min blogg där vinsten är en sprillans ny MOBILTELEFON!



MVH Elin - Julbloggen ♥

http://julaftonsmorgon.blogg.se

2009-11-30 @ 13:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0